خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کنترل مسافران مازندران در ایام نوروز بسیار سخت بود/ فعالیت ۹۰۰۰۰ شب خواب و ۴۱۲ واحد پذیرایی مجاز/ مردم به فکر سلامتی خود باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۶۴

مدیرکل اداره کل صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: در استان مازندران حدود ۹۰۰۰۰ شب خواب مجاز و ۴۱۲ واحد پذیرایی داریم و به همه تاکید کردیم از این واحدها استفاده کند.

سیف‌الله فرزانه (مدیرکل اداره کل صنایع دستی و گردشگری استان مازندران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره میزان مسافران ورودی به استان و استفاده آن‌ها از امکان تفریحی و گردشگری بیان کرد: طبیعی است که استان مازندران به دلیل راه‌های دسترس‌پذیر میزبان مسافران بسیاری باشد. کنترل مسافران در این ایام بسیار سخت بود و به همین دلیل ستاد خدمات سفر داخلی را تشکیل دادیم.

او افزود: کار ما امسال بسیار سخت بود و همکارانم، فرمانداران و سایر گروه‌هایی که قبلا در قالب ستاد سفر در اداره کل گردشگری مستقر بودند در شهرستان‌ها مستقر شدند و استانداری نیز حمایت کامل کرد تا شرایط بهتر باشد و تا کنون شرایط خوب پیش رفته است. 

وی با بیان اینکه سه شهر آمل، رامسر و ساری نارنجی بودند  افزود: رنگ این شهرها در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ به زرد تبدیل شدد و طبیعی بود مسافرت به آنها آزاد شود و بلافاصله در بیست و پنجم اسفند ۹۹ ستاد سفر را تشکیل دادیم. 

فرزانه با اشاره به اینکه سفرها از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۹  آغاز شد گفت: به تبعیت از ستاد ملی کرونای کشور، وزارت کشور و وزارت گردشگری دستورالعملی صادر و ابلاغ کردند و ما نیز برابر این دستورالعمل اقدام کردیم.

او درباره اقدامات نظارتی انجام شده اظهار کرد: بیشترین اقدام ما بر این مبنا بود که تیم های نظارتی را قوی کنیم و ممنوعیت‌هایی را برای واحدهای اقامتی غیرمجاز که در سال های قبل انجام می شد در نظر بگیریم. برای مثال چادر خوابی، استفاده از مدارس، تکایا، مساجد و غیره را برای اقامت ممنوع کردیم. برای این منظور ۲۰۰ نفر از همکاران ما برای تشکیل تیم‌های نظارتی بسیج شدند. 

مدیرکل اداره کل صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با بیان اینکه در استان مازندران حدود ۹۰۰۰۰ شب خواب مجاز و ۴۱۲ واحد پذیرایی داریم اظهار داشت: به همه تاکید کردیم از این واحدها استفاده کند. 

فرزانه افزود: فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رئیس ستاد سفر  با ما همکاری کردند و با همکاری مرکز بهداشت اماکن و همه آن‌هایی که در سال‌های گذشته در قالب کمیته همکاری داشتند سفر را مدیریت کردیم و استفاده از کلیه واحدهای غیرمجاز  ممنوع و کنترل شد. 

وی درپاسخ به این سوال که با توجه به حجم بالای مسافر پیش بینی از افزایش آمار چقدر است؟ گفت: مردم باید به فکر سلامتی خود باشند. در سفرهای امسال دو شاخص داریم؛ چرا که هم فرصتی برای بهره برداران بود که در یک سال و اندی گذشته بی‌کار بودند و در تعطیلات نوروز می‌توانند درآمد کسب کنند و از طرفی با توجه به شرایط کرونایی سفر تهدیدی برای سلامتی بود. اما خوشبختانه اکثر مسافرین همکاری کردند و اتفاق خاصی نیافتاد و ان شاالله تا آخر سفر هم شرایط به همین ترتیب پیش رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز