خبرگزاری کار ایران

خالدی به ایلنا خبر داد:

مصدومیت بیش از ۲۱ هزار نفر در سوانح ترافیکی/ ۲ کشته بر اثر حوادث جوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۵۳۴

سخنگوی اورژانس کشور گفت: کل مراجعین در این مدت یک میلیون و۴۱۰ هزار و۲۵۱ نفر بوده است که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۶ هزار و۷۵۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد خدمات اورژانس از ۲۵ اسفند تا پنجم فروردین، بیان کرد: کل مراجعین در این مدت یک میلیون و۴۱۰ هزار و۲۵۱ نفر بوده است که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۶ هزار و۷۵۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۰۳ هزار و ۵۰۰ نفر بستری شده‌اند، همچنین۲۰ هزار و۶۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. 

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۳۲ هزار و ۳۵۳ نفر تحت عمل جراحی اورژانس قرار گرفتند. ۶۹ هزار و ۲۱ نفر عمل جراحی الکتیو انجام داده‌اند. علاوه بر اینها از تعداد کل مراجعان تعداد ۱۴۸ هزار و۸۹۰ نفر به دلیل مشکل تنفسی، ۸۹ هزار و۶۹۶ نفر به دلیل مشکلات ترومایی، ۴۸ هزار و ۵۱۹ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ۵۰ هزار و ۹۰۶ نفر به دلیل مشکلات گوارشی و چهار هزار و ۶۶۸ نفر به دلیل سکته مغزی مراجعه کرده‌اند. 

وی در خصوص خدمات ارائه شده توسط مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در نوروز ۱۴۰۰ بیان‌کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹۲ هزار و ۷۳۹ مورد غربالگری صورت گرفته است که از این تعداد؛ ۹۹ هزار و ۱۹ مورد تست کرونا ۲۸۸ تست مالاریا و ۲۶۹ مورد تست التور در گروه مراقبت بهداشتی مرز قرار داشته‌اند. همچنین ۷۵۶ هزار ۸۹۷ مورد تست پی سی آر، ۲۲۲ هزار و ۷۴ تست رپید انجام شده است. 

خالدی در مورد خدمات مرکز سلامت و محیط کار گفت: کل بازرسی‌ها۳۲۶ هزارو۴۴۹ مورد بود که در این بازرسی‌ها دو هزار و ۲۳۲ واحد پلمپ و ۱۰ هزار و۷۹۵ مرکز به مراجع قضایی معرفی شد و از ۴ هزار و۱۷۵ مکان اقامتی و ۳ هزار و۶۰ پایانه مسافرتی و ۷۲ هزارو ۲۸۰ اماکن عمومی بازرسی انجام شده است. همچنین تعداد ۳۴۳ هزار و ۴۰۵ مورد مواد غذایی معدوم شده است. 

وی در مورد خدمات اورژانس هوایی توضیح داد: کل ماموریت ۶۸ مورد بود که ۶۱ مورد ترافیکی، ۴۵ مورد غیر ترافیکی بوده است. 

سخنگوی اورژانس کشور درباره خدمات موتورلانس‌ها گفت: کل ماموریت انجام شده توسط موتورلانس ۷۸۴۶ ماموریت بوده که شامل ۷۷۹۹ نفر مصدوم می‌شود. از این تعداد ۵۵۲۸ نفر در محل درمان شدند و ۲۲۷۱ مورد به آمبولانس‌ها ارجاع داده شدند. 

خالدی درباره خدمات ارائه شده توسط اتوبوس آمبولانس‌ها گفت: ۴۲ ماموریت از سوی اتوبوس آمبولانس‌ها انجام شده که طی آن به ۱۶۹ مصدوم رسیدگی شده است و از این تعداد ۲۵ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۱۷۱ نفر در محل درمان شدند. 

وی گفت: در طرح ۷۲۴ هم ۳۰۵ ماموریت داشتیم که ۱۸۷ مورد مرد و ۱۱۸ مورد زن بوده است. همچنین ۳۵۰ ماموریت احیای قلب موفق صورت گرفته است که ۲۴۰ مرد و ۱۱۰ زن بود. در طرح ۲۴۷ نیز کل ماموریت ۲۳۹ مورد انجام شده است که شامل ۱۵۷ مورد مرد و ۸۲ مورد زن بود. 

خالدی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۲۶ هزار و ۸۴۵ ماموریت بوده است گفت: ۲۰ هزار و ۲۷۸ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است، و ۲۱ هزار و ۴۰۵ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۴ عملیات درمحل درمان شده و ۱۶ هزار و ۷۶۱ مورد نیز به مرکز درمانی منتقل شده است. همچنین ماموریت‌های غیر ترافیکی ۱۰۶ هزارو ۵۶۷ بوده است که ۴۳ هزار و ۴۸۳ درمان در محل و ۴۱ هزار و ۶۱۰ مورد به مرکز درمانی منتقل شده اند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حوادث ترافیکی که طی مدت اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰ رخ داده است گفت: تعداد کل ماموریت‌های انجام شده ۲۰ هزار و ۲۷۸ مورد بوده است که ۶۲ درصد آن در معابر شهری، ۳۲ درصد آن در معابر برون شهری، پنج درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر محل‌ها رخ داده است. 

وی گفت: استان تهران با دو هزارو ۵۳۹ مورد بیشترین ماموریت و استان خراسان رضوی با هزارو ۶۸۳ مورد بیشتری مصدوم اعزامی را داشته است. 

خالدی افزود: ۱۶ هزار و ۷۰۰ مصدوم به صورت زمینی و ۶۱ مورد به صورت هوایی به مراکز درمانی اعزام شدند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حوادث غیر ترافیکی در طرح سلامت نوروزی نیز گفت: در مجموع ۱۰۶ هزارو ۵۶۷ مورد حادثه غیرترافیکی رخ داده که ۵۶ درصد آن در معابر شهری، ۳۰ درصد معابر برون شهری، ۱۳ درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر معابر اتفاق افتاده است. 

خالدی درباره خدماتی که در ایستگاه‌های سلامت انجام شده است گفت: تعداد کل مراجعات به ایستگاه‌های سلامت۴۵۱۶ مورد بوده است که از تعداد کل ۵۱۶ مورد ترافیکی و۳۹۶۲ مورد غیر ترافیکی بوده است. از تعداد کل حوادث ترافیکی۲۴۱ مورد در محل درمان و ۲۷۵ مورد به مراکز درمانی اعزام شدند. در حوادث غیر ترافیکی نیز۳۳۰۰ نفر در محل درمان و۶۶۲ مصدوم به مراکز درمانی نیز اعزام شدند. 

سخنگوی اورژانس کشور درباره گزارش از زمین لرزه‌های به وقوع پیوسته بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۹ لغایت ۵ فروردین سال ۱۴۰۰ در استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه و همدان شاهد زمین‌لرزه‌های به قدرت چهار رشتر و بیشتر بوده‌ایم که خوشبختانه هیچ کدام مصدوم و فوتی نداشته‌اند. 

خالدی خاطر نشان کرد: همچنین در همین ایام در شهرستان نایین استان اصفهان ۷ نفر به علت طوفان مصدوم شدند. در شهرستان عقدا در استان یزد سه نفر و در شهر مشهد در خراسان رضوی سه نفر به علت طوفان مصدوم و یک نفر جان خود را از دست داد. علاوه بر این دو مصدوم در شهرستان چالوس استان مازندران به علت ریزش کوه، دو مصدوم در شیراز استان فارس به علت توفان، ۷ نفر در هراز_ چالوس استان مازندران به علت طوفان مصدوم شدند و یک نفر نیز جان باخت. به طور کلی مصدومیت ۲۴ نفر و فوت دو نفر طی ۱۰ روز گذشته بر اثر وقوع سوانح جوی را داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز