خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر شیب افزایشی شیوع ویروس کووید ۱۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۵۰۹

معاون بهداد ناجا در یادداشتی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها نسبت به زنگ خطر شیب افزایشی زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ در کشور، هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سردار «محمدرضا حسینی» در این یادداشت آورده است؛ «عادی انگاری، سهل‌انگاری وعدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی»، مهم‌ترین عامل انتقال ویروس کووید ۱۹ است که با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته؛ اگر مراقبت درستی نباشد، متأسفانه شاهد افزایش آمار جان باختگان کرونا نیز خواهیم بود. 

افزایش شهرستان‌های با وضعیت قرمز بویژه در استان‌های گردشگری که مسافران زیادی را پذیرا هستند، نگران‌کننده است. زیرا «سفر» از جمله عوامل شناخته شده جهانی شیوع کرونا است و دید و بازدیدها، اقامت در هتل‌ها و حضور در رستوران‌ها و فست فودها و… از عوامل پر خطری است که موجب افزایش آمار ابتلاء شده ومی‌طلبد مردم به این هشدارها بویژه رنگ‌های اعلامی از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا توجه جدی‌تری داشته باشند و مصوبات بهداشتی و پیشگیرانه آن را جدی بگیرند. 

طبق اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا مسافرت به شهرستان‌ها با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و انتظار می‌رود مسافران همکاری لازم برای بازگشت هر چه سریع‌تر از شهرهای مذکور را داشته باشند. چرا که در حال حاضر و با وضعیت اعلام شده هرگونه مسافرت، خطرآفرین است و به صلاح نیست. 

رعایت محدودیت‌های تردد شبانه در ساعات تعیین شده، عدم نشستن در فضاهای سبز، حریم رودخانه‌ها و اماکن عمومی، توصیه بر استفاده از ماسک به عنوان اولویت اول پروتکل‌های بهداشتی و همچنین باتوجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کووید ۱۹؛ تأکید بر استفاده از دو ماسک در فضاهای عمومی و پرجمعیت از دیگر موارد اعلامی از سوی ستاد مقابله با کروناست که باید رعایت شود. 

طبق اذعان متخصصان حوزه بهداشت و درمان، ویروس جهش‌یافته «انگلیسی» با تست‌های معمول قابل شناسایی و ردیابی نیست و در صورت غالب شدن این ویروس اوضاع پیچیده و باچالش جدی‌تری روبه رو خواهیم شد. لذا آنچه از هموطنان عزیزمان انتظار می‌رود نمایش «شعور اجتماعی» و «خردجمعی» متناسب با فرهنگ یک ایرانی، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همراهی با کادر درمان در مقابله با این ویروس منحوس است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز