خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا:

سرعت و سبقت غیرمجاز از عوامل اصلی تصافات در نوروز امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۴۸۵

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: عمده‌ترین علت تصادفاتی که در این ایام رخ داده است سرعت و سبقت غیرمجاز بوده که ناشی از عجله و شتاب در رانندگی استو

«سرهنگ احمد شیرانی» رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر بارش پراکنده باران در جاده‌های استانه‌ای شمالی و مرکزی کشور را شاهد هستیم.  همچنین برابر پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی‌ها و وزش باد شدید امروز و فردا در اکثر استان‌های کشور ادامه می‌یابد و با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید به علت پدیده گردوخاک شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر در تمامی جاده‌های کشور ترافیک روان در حال حرکت است. در جاده‌های کشور در ایام نوروز تصادفات روند افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و عمده‌ترین علل آن سرعت غیرمجاز، و سبقت غیرمجاز که ناشی از عجله و شتاب در رانندگی وعدم رعایت مقررات و بی‌احتیاطی در رانندگی، عدم توجه به جلو که بیشتر ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و سایر رفتارهایی که باعث کاهش تمرکز در رانندگی می‌گردد.

شیرانی افزود: عوامل دیگری همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه که بیشتر ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار بر رانندگی طولانی و بدون توقف نیز موجب تصادفات هستند. رانندگی در جاده‌ها در این ایام نیازمند آمادگی کامل و صبر و حوصله و رعایت حق تقدم در رانندگی است و به ازای هر دو ساعت رانندگی به میزان ۱۵ دقیقه توقف و تغییر وضعیت برای پیشگیری از خستگی توصیه می‌گردد. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: بیشتر حوادث جاده‌ای در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده و لذا در این محدوده می‌بایست رانندگان دقت و احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند. 

وی بیان کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهمترین طرح‌های کنترلی جاده‌ها است و با استفاده از دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف و تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می‌گردد. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان گفت: در تخلفات حادثه ساز علاوه بر جریمه، نمره منفی در سوابق راننده ثبت و در ارزیابی رفتار رانندگان موثر است. در صورت تکرار تخلفات حادثه ساز و رسیدن به سقف نمره، گواهینامه ضبط می‌گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز