خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

اعمال جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه‌ساز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۳۰۳

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجاتاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی در این شرایط از الزامات رانندگی است.

سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر بارش باران در جاده‌های استان‌های قم، تهران، مازندران، قزوین و البرز وجود دارد. برابر پیش بینی سازمان هواشناسی برای امروز در جادهای اکثر استان‌ها بارندگی و وزش باد رخ خواهد داد. 

وی افزود: رانندگی در این شرایط نیازمند آمادگی لازم و رعایت احتیاط کامل در رانندگی است. وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد و خاک و کاهش میدان دید راننده و بارندگی‌ها با ایجاد لغزندگی جاده‌ها باعث کاهش ضریب اصطکاک لاستیک خودرو با سطح راه گردیده و احتمال از دست رفتن توانایی در کنترل وسیله در سرعت‌های بالا و افزایش مسافت ترمز گیری و تصادفات جلو به عقب می‌گردد. 

شیرانی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی در این شرایط از الزامات رانندگی است. تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی کماکان ادامه دارد. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اعمال جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه ساز همزمان انجام می‌گیرد. 

وی با بیان چند توصیه مهم به شهروندان محترم در زمان رانندگی گفت: رانندگان حتما از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند. بعد از هر ۲ ساعت رانندگی در جاده‌های کشور به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند. هیچ گاه در هنگام رانندگی با تلفن همراه صبحت نکنید. بستن کمربند ایمنی حتی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده‌ها را فراموش نکنید. 

شیرانی تاکید کرد: پرهیز از انجام تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز به ویژه در راه‌های که جداشونده ندارند بسیار حائز اهمیت است. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان گفت:وضعیت ترافیکی در همه جاده‌ها روان و بدون مشکل است. به جز مسیر جاده شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر، تمامی جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز