خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اورژانس کشور به ایلنا گفت:

انجام بیش از ۱۶ هزار ماموریت در حوادث ترافیکی در طرح سلامت نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۸۴

​سخنگوی سازمان اورژانس کشور به شرح ماموریت‌های ۲۵ اسفند تا سوم فروردین پرداخت.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد خدمات اورژانس از ۲۵ اسفند تا سوم فروردین، بیان کرد: کل مراجعین در این مدت یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۱۱ نفر بوده است که از این تعداد ۸۶۱ هزار و۹۹۲ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۴۳ هزار و ۸۱۹ نفر بستری شده اند، همچنین۱۷ هزار و۱۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۲۶ هزار و ۹۰ نفر عمل جراحی اورژانس و ۶۳ هزار و ۴۶۱ نفر عمل جراحی الکتیو انجام داده‌اند. علاوه بر اینها از تعداد کل مراجعان تعداد ۱۱۴ هزار و ۱۹۲ نفر به دلیل مشکل تنفسی، ۷۲ هزار و ۵۱۳ نفر به دلیل مشکلات ترومایی، ۳۸ هزار و ۴۵۵ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ۳۹ هزار و ۱۴۴ نفر به دلیل مشکلات گوارشی و سه هزار و ۷۴۲ نفر به دلیل سکته مغزی مراجعه کرده‌اند. 

خالدی در مورد خدمات مرکز سلامت و محیط کار گفت: کل بازرسی‌ها ۲۷۸ هزارو ۷۷۴ مورد بود که در این بازرسی‌ها هزار و ۹۲۹ واحد پلمپ و ۸ هزار و ۶۴۷ مرکز به مراجع قضایی معرفی شد و از ۳ هزار و ۴۴۸مکان اقامتی و ۲ هزار و ۵۳۷ پایانه مسافرتی و ۶۳ هزارو ۱۱۲ اماکن عمومی بازرسی انجام شده است. 

به گفته وی ۳۱۰ هزار و ۲۶۷ مورد مواد غذایی معدوم شده است. 

وی در مورد خدمات اورژانس هوایی افزود: کل ماموریت ۵۹ مورد بود که ۴۵تا ترافیکی، ۴۲تا غیر ترافیکی بوده است. 

خالدی ادامه داد: کل ماموریت انجام شده توسط موتورلانس ۶۹۶۸ ماموریت بوده که طی آن به ۶۹۲۷ مصدوم رسیدگی شده است. از این تعداد ۴۹۴۰ نفر در محل درمان شدند و ۱۹۸۷ مورد به آمبولانس‌ها ارجاع داده شدند. 

وی درباره خدمات ارائه شده توسط اتوبوس آمبولانس‌ها گفت: ۳۳ ماموریت از سوی اتوبوس آمبولانس‌ها انجام شده که طی آن به ۱۰۴ مصدوم رسیدگی شده است و از این تعداد ۱۷ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۸۷ نفر در محل درمان شدند. 

وی گفت: در طرح ۷۲۴ هم ۲۱۳ ماموریت داشتیم که ۱۲۷ مورد مرد و ۸۶ مورد زن بوده است. همچنین ۲۵۲ ماموریت احیای قلب موفق صورت گرفته است که ۱۴۸ مرد و ۱۰۴ زن بود. در طرح ۲۴۷ نیز کل ماموریت ۲۶۰ مورد انجام شده است که شامل ۱۷۹ مورد مرد و ۸۱ مورد زن بود. 

خالدی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۰۲ هزار و ۷۸۴ ماموریت بوده است گفت: ۱۶ هزار و ۴۸۹ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است، ۳ هزار و ۸۷۵ عملیات درمحل درمان شده و ۱۳ هزار و ۵۱۴ مورد نیز به مرکز درمانی منتقل شده است. همچنین ماموریتهای غیر ترافیکی ۸۶ هزارو ۲۹۵ بوده است که ۳۴ هزار و ۸۱۲ درمان در محل و ۳۳ هزار و ۶۴۳ مورد به مرکز درمانی منتقل شده اند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حوادث ترافیکی که طی مدت اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰ رخ داده است گفت: تعداد کل ماموریت‌های انجام شده۱۶ هزار و ۴۸۹ مورد بوده است که ۶۴ درصد آن در معابر شهری، ۳۱ درصد آن در معابر برون شهری، چهار درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر محل‌ها رخ داده است. 

وی گفت: استان تهران با۲۳۲۲ مورد بیشترین ماموریت و استان خراسان رضوی با۱۵۲۹ مورد بیشتری مصدوم اعزامی را داشته است. 

خالدی افزود: ۱۳ هزار و ۴۶۹ مصدوم به صورت زمینی و ۴۵ مورد به صورت هوایی به مراکز درمانی اعزام شدند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حوادث غیر ترافیکی در طرح سلامت نوروزی نیز گفت: ۸۶ هزارو ۲۹۵ مورد حادثه غیرترافیکی رخ داده که ۵۸ درصد آن در معابر شهری، ۲۸ درصد معابر برون شهری، ۱۳ درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر معابر اتفاق افتاده است. 

خالدی درباره خدماتی که در ایستگاه‌های سلامت انجام شده است گفت: تعداد کل مراجعات به ایستگاه‌های سلامت۳۳۳۵ مورد بوده است که از تعداد کل ۴۱۱ مورد ترافیکی و۲۹۲۴ مورد غیر ترافیکی بوده است. از تعداد کل حوادث ترافیکی ۱۹۳ مورد در محل درمان و۲۱۸ مورد به مراکز درمانی اعزام شدند. در حوادث غیر ترافیکی نیز ۲۳۸۱ نفر در محل درمان و ۵۴۳ مصدوم به مراکز درمانی نیز اعزام شدند. 

سخنگوی اورژانس کشور همچنین درباره حوادث جوی به قوع پیوسته در طرح سلامت ۱۴۰۰ گفت: در شهرستان چالوس به دلیل ریزش کوه دو نفر مصدوم شده اند. همچنین در شیراز نیز یک نفر به دلیل سقوط درخت مصدوم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز