خبرگزاری کار ایران

همتی:

مرز دوغارون یکی از شلوغ‌ترین مرزهای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۹۵۴

رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط تصویری با رئیس جمهور گفت : یکی از شلوغ ترین مرزهای کشور، مرز دوغارون در تایباد بود و مرزهای استان سیستان و بلوچستان بیشترین مورد مشکوک به ویروس کرونا را داشتیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ کریم همتی در این ارتباط مستقیم که از پایگاه امداد و نجات وهن آباد شهرستان ری برقرار شد، ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور و سازمان برنامه بودجه، گفت: حمایت های رئیس جمهور و سازمان برنامه بودجه در برنامه های جمعیت هلال احمر نمود داشت که نمود عینی آن در دو عملیات مهم بین المللی بیروت که یکی از سریعترین عملیات های جمعیت هلال احمر بود و زلزله سی سخت که کمک به هموطنان، آرامش را در هر دو عملیات به افراد آسیب دیده به همراه داشت.

وی با بیان اینکه امسال در قالب دو طرح اصلی امداد و نجات نوروزی و غربالگری مسافران ورودی در مرزهای زمینی، هوایی و دریای کشور در خدمت هموطنان هستیم، افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی در یک هزار و ۲۰۵ پایگاه و مرکز امدادی با حضور بیش از ۱۲ هزار نجاتگر تخصصی به هموطنان خدمت ارائه می کنیم. همچنین یک هزار و ۵۵۳ تیم امداد و نجات مشغول عملیات در سطح کشور هستند.

همتی به آمار تردد و امداد رسانی ها در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این که امسال تردد بیشتری نسبت به سال گذشته داشتیم، متاسفانه آمار عملیات جمعیت هلال احمر بیش از ۸۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: آمار انتقال مصدمان به مراکز درمانی با آمار بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

همتی خاطر نشان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا امروز ۶۳۷ مورد عملیات امداد و نجات انجام شده است؛ یک هزار و ۸۶۵ آسیب دیده وجود داشت که  ۳۹۰ مورد انتقال به مراکز درمانی انجام شده است و بیش از ۸۵ مورد رها سازی توسط نجاتگران هلال احمر که در خودرو ها محبوس شدند، انجام شده است، که می تواند هشداری به هموطنان باشد که به توصیه های وزارت بهداشت عمل کنند و تعداد سفر ها را کاهش دهند و اگر الزامی به سفر است، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر اشاره به طرح غربالگری مسافران ورودی در مرزهای کشور داشت و عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که به جمعیت هلال احمر بر اساس مصوبات ستاد مرکزی کرونا محول شد، کنترل مرزهای کشور عزیزمان است که بیش از ۳۳ مرز کشور به جمعیت هلال احمر سپرده شد و  ۳۰۰ نفر از اعضای امدادگر، جوان و ... با همکاری وزارت بهداشت، راه و شهرسازی، غربالگری افرادی که وارد کشور می شوند را انجام می دهند.

همتی خاطر نشان کرد: یکی از شلوغ ترین مرزهای کشور، مرز دوغارون در تایباد بود و مرزهای استان سیستان و بلوچستان بیشترین مورد مشکوک به ویروس کرونا را داشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تا امروز بیش از ۳۳ هزار نفر در مبادی ورودی کشور تست انجام شده است که ۷ هزار و ۷۳۱ مورد تست فوری و بیش از ۳ هزار و ۹۵۸ مورد هم تست pcr انجام که ۳۰ مورد مثبت و علائم داشتند که به مراکز قرنطینه معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز