خبرگزاری کار ایران

سرهنگ شیرانی خبرداد:

ترافیک نیمه سنگین در محور کرج_چالوس/پیش بینی بارش باران در اکثر محورهای مواصلاتی از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۵۵۷

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد.

سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور گفت: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان، سیاه بیشه) نیمه سنگین است. 

وی با بیان اینکه ترافیک در سایر جاده‌های کشور روان و در حال حرکت است، ادامه داد: در حال حاضر به جز جاده شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر، تمامی جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز است. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره وضعیت جوی در جاده‌های کشور گفت: از فردا تا پایان هفته بارش باران در اکثر استانهای کشور پیش بینی شده و با توجه به افزایش لغزندگی معابر و بارش‌ها توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری خودداری شود. در این شرایط رانندگی در جاده‌ها نیازمند آمادگی لازم، سالم بودن برف پاک کن و رعایت سرعت مطمئنه و در نظر گرفتن فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی است. 

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: در هنگام رانندگی یکی از روشهای بدست آوردن میزان مناسب فاصله طولی با خودرو جلویی، قاعده ۲ ثانیه است. بدین صورت که راننده در میدان دید جلو خود یک شاخص که می‌تواند تابلو، تیر چراغ برق، پایه پل باشد در نظر بگیرد. به محض عبور خودرو جلویی از مقابل شاخص در نظر گرفته شده، ۲ ثانیه در ذهن خود شمارش کند. اگر قبل از ۲ ثانیه به نقطه شاخص رسید فاصله کم و نامناسب بوده و بعد از ۲ ثانیه فاصله مناسب حفظ شده است. البته در زمان بارندگی و لغزندگی جاده می‌بایست این فاصله بیشتر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز