خبرگزاری کار ایران

دستگیری سارقان خودروهای ال نود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۶۰

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ سه متهم سابقه دار که با شگردی حرفه‌ای روزی ۵ خودروی ال ۹۰ سرقت می‌کردند در مدت کوتاهی توسط کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شدند.

به گزارش ایلنا، سردار «علیرضا لطفی» با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده از اوایل اسفند امسال و با شکایت‌های سریالی در خصوص سرقت‌های سریالی ال ۹۰ در محدوده پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد، گفت: بدنبال شروع این سرقت ها، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل‌های سرقت پرداختندکه دوربین‌ها سرنخ اصلی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: آن‌ها تصاویر سه مرد جوان را دیدند که به سراغ خودروی ال ۹۰ رفته که در کنار خیابان پارک بود و در خودرو را باز کرده و خودرو را به سرقت بردند. با تطبیق تصاویر متهمان که از دوربین‌های مختلف صحنه‌های سرقت به دست آمده بود، مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی سه مرد جوان صورت می‌گیرد. 

این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت تصریح کرد: با به دست آمدن تصویر متهمان با این احتمال که متهمان افرادی سابقه دار هستند، کارآگاهان به سراغ تصاویر متهمان سابقه دار رفته و موفق به شناسایی سه سارق شدند و هماهنگی‌های قضایی با بازپرس پرونده راهی محل زندگی سارقان که در غرب استان تهران بود، شده و سه متهم جوان در عملیاتی همزمان دستگیر شدند. 

وی با اشاره به اینکه متهمان که ابتدا منکر سرقت‌های خود بودند، زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند به سرقت‌هایشان اعتراف کردند. بابک، سردسته این باند در تحقیقات گفت: با خودروی سرقتی در خیابان‌های نازی آباد، عبدل آباد، یافت آباد… پرسه می‌زدیم. سوژه ما خودروهای ال ۹۰ بود که سیستم ایمنی پایینی داشتند. با انتخاب خودروها، در آن‌ها را به وسیله پیچ گوشتی باز کرده و بعد هم بوسیله یک سره کردن سوئیچ و یکسری کارهای فنی، خودرو را سرقت می‌کردیم. 

او ادامه داد: بعد از سرقت خودروها، لوازم داخل آن از قبیل کاتالیزور، باطری، ای سیو، … را سرقت کرده و بعد خودروها را در محلی خلوت رها می‌کردیم. ما در این کار به قدری تبحر پیدا کرده بودیم که روزی ۵ سرقت انجام می‌دادیم و تقریبا بیش از ۵۰ خودرو را نیز به این شیوه و شگرد سرقت کرده ایم. بعد هم وسایل خودروهای سرقتی را می‌فروختیم و با پولی که از این راه بدست می‌آوردیم، خرج خودمان و مواد مخدر می‌کردیم. 

سردار لطفی در پایان گفت: با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی خودروهای ال ۹۰، تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی و مالباختگان آن‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز