خبرگزاری کار ایران

شکل‌گیری خوشه‌های کرونای انگلیسی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۸۱۷

​فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر لزوم اجتناب از سفر در ایام نوروز، گفت: تقریبا در همه بخش‌های تهران بارقه‌های شکل‌گیری خوشه‌های ناشی از کرونای انگلیسی را می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی درباره وضعیت بیماری کرونا در تهران گفت: در حال حاضر ۲۲۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های بیمارستانی اختصاص داده شده به کرونا در تهران بستری هستند که از این تعداد حدود ۷۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: تعداد بیماران جدید کرونای بستری شده در بخش‌های عادی و ویژه در ۲۴ ساعت اخیر در تهران بالغ بر ۳۸۰ بیمار است که از این تعداد ۱۲۲بیمار مستقیما در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر از شهروندان تهرانی بر اثر کرونا فوت، شده اند، تصریح کرد: تعداد بیماران بدحالی که روی دستگاه هستند، در مجموع بخش‌های مراقبت ویژه ما ۱۶۸ بیمار است و ۳۹ بیمار جدید هم در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل بدحالی به اینتوبه نیاز پیدا کردند.

زالی درباه وضعیت کرونای انگلیسی در تهران، ‌گفت: متاسفانه تقریبا در همه بخش‌های تهران بارقه‌های شکل‌گیری خوشه‌های ناشی از کرونای انگلیسی را می‌بینیم. بیشتر آنچه تاکنون حاصل شده، ‌تمرکز انتشاری واریانت جهش‌یافته در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از مناطق شرقی تهران است. در طول یک هفته گذشته بر اساس مراجعینی که از بیمارستان‌ها استخراج کردیم و محل سکونت افرادی که مشخص شد به ویروس جهش‌یافته مبتلا هستند، تمرکز ویروس در مناطق مرکزی، جنوبی و بخشی از شرق شهر تهران بوده است.

به گفته وی مهمترین مساله اجتناب از سفر است. به ویژه اینکه در حال حاضر در ۲۹ استان کشور شاهد ویروس‌ جهش‌یافته هستیم و ممکن است با یک اختلاط سویه‌های مختلف ویروس در اقصی نقاط کشور مواجه شویم.

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: از آنجایی که اکثر مبداء سفری در نوروز از استان تهران به سمت سایر مناطق کشور است، ‌به اقصی نقاط کشور رفته و در معرض مواجه با ویروس‌های جدید هستند و وقتی به تهران برگردند، کلکسیونی از سوش‌های متفاوت ویروس در تهران را خواهیم داشت و طبیعتا می‌توانیم هفته‌های سختی را در هفته سوم و چهارم فروردین ماه داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز