خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد:

توجه به مقوله زنان و دختران زمینه ساز توسعه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۶۶۴

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در آیین رونمایی از دور جدید برنامه‌های این معاونت در حوزه زنان و دختران دانشگاهی، با ارائه گزارشی از برنامه‌های مشترک وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اظهار داشت: این برنامه‌های مشترک، موجب تقویت امید و نشاط دختران دانشجو شده است.

به گزارش ایلنا، در این آیین که با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، غفاری در سخنانی، برگزاری رویداد کمند در سطح دانشگاه‌های ۱۰ استان کشور را اقدامی ارزشمند و مؤثر در زمینه توانمندسازی دختران دانشجو جهت ورود به فضای کسب و کار توصیف کرد و افزود: اجرای این قبیل برنامه‌ها موجب توسعه سرمایه‌های اجتماعی می‌شود. 

وی همچنین توجه به مقوله زنان و دختران به عنوان نیمی از جامعه را زمینه ساز توسعه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مشترک در سطح دانشگاه‌ها همچون نهالی است که به شکوفایی و بالندگی دختران دانشجو می‌انجامد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزاری جشنواره ملی زن و علم را از دیگر برنامه‌های مشترک بر شمرد و گفت: این رویداد در بین بانوان دانشگاهی توانسته است منجر به ارتقای انگیزه‌های آنان و نیز الگوپذیری از مفاخر علمی و اجتماعی شود. 

غفاری افزایش شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره را بیانگر تثبیت این رویداد در جامعه علمی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد این روند در دوره جدید جشنواره که به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود تداوم یابد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری نمایشگاه‌های مد، لباس و صنایع دستی را از دیگر اقدامات مشترک دانست و اظهار داشت: جلب مشارکت دانشجویان در این برنامه نیز منجر به ترغیب آنان در تولید آثار ارزنده در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به عنوان کالاهای فرهنگی و هویت آفرین شده است. 

غفاری در پایان سخنان خود طرح ملی توانمندسازی سفیران فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح با طراحی متناسب با شرایط کرونایی در سال آینده در منطقه دانشگاهی به اجرا در می‌آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز