خبرگزاری کار ایران

کشف حدود ۲۶ تن موادمخدر طی دو هفته گذشته در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۴۷۶

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف حدود ۲۶ تن موادمخدر طی دو هفته گذشته در کشور خبر داد و گفت: کرمان بیشترین حجم کشفیات را در بین استان‌ها داشته است.

به گزارش ایلنا، ناصر اصلانی دراین باره گفت: مجموع کشفیات این دو هفته ۲۵۹۸۴ کیلوگرم بوده که ۲۱۲۱۹ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است. 

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۳۹۱۲ کیلوگرم حشیش، ۸۳۱ کیلوگرم مرفین، ۴۶۸ کیلوگرم هروئین، ۳۰۲ کیلوگرم شیشه، ۱۵۱ کیلوگرم گراس و ۱۲۰ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است. 

اصلانی اظهار داشت: در هفته گذشته، مجموعاً ۱۲۰۶۷ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۷۳۸۲ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۴۵۲۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند، در میان دستگیرشدگان این دو هفته نیز ۱۵۸ نفر از اتباع بیگانه بودند. 

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات این دو هفته مربوط به ۵ استان کشور می‌باشد، اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۷۳۲۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۵۵۰۲ کیلوگرم، یزد با ۲۹۲۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۱۸۵ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۱۷۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۲ درصد از کشفیات کشور است. 

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۶۹۰ دستگاه خودرو و ۱۸ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین به طور میانگین ۴۳ درصد کشفیات این دو هفته با اقدامات اطلاعاتی و ۵۱ درصد انتظامی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز