خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح حمایت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سراسر کشور:

حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا با همیاری بنیاد احسان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۳۳

طرح حمایت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سراسر کشور آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز نشست خبری طرح حمایت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سراسر کشور توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.  

جهانی معاون امور اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در ابتدا بیان کرد: این طرح در واقع به یاری خدا و برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا است. هر خانواده آسیب دیده‌ای ممکن است دو درد داشته باشد، یک درد غم از دست دادن نان آور خانواده و درد دیگر فقر است‌. از این رو تلاش کردیم‌ خانواده‌ای که سرپرست خود را از دست دادند  را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: در این زمینه گروه‌های جهادی و خیریه‌های زیادی همکاری کرده و می‌کنند تا بتوانیم به این خانواده‌ها کمک کنیم. باید توجه کنیم که اقشار مختلفی در ایام کرونا مانند کارگران فصلی، تاکسیرانان، اهالی ورزش و...  آسیب دیدند و کسب و کار خود را از دست دادند. اما لازم است شناسایی و پایش این افراد با همکاری وزارت رفاه همراه باشد‌.

جهانی بیان کرد: معاونت توسعه روستایی هماهنگی‌های سازمانی را انجام داد و بنیاد احسان نیز توزیع اقلام حمایتی را در دستور کار قرار داد در هر صورت امیدواریم بتوانیم کار موثری کنیم تا از درد مردم بکاهیم.

برزگر مدیر کل فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در ادامه گفت: اکنون ما در دوره‌ای هستیم‌ برخی از هموطنان ، عزیز خود را زیااز دست داده‌اند و اگر همکاری ستاد اجرایی با دولت نبود نمی‌توانستیم از این شرایط گذر کنیم. در همین راستا ما تلاش کردیم مکاتبه‌ای با معاون اول رییس جمهوری آقای جهانگیری انجام دهیم و آنها ابلاغ کردیم در ایام کرونا خانواده‌های زیادی نان آور و سرپرستشان را از دست دادند و وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.  حسب امر معاون اول قرار شد حمایت‌هایی از جانب ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ... انجام شود.

وی بیان کرد: ما یک لیست و فهرست از آسیب دیدگان ناشی از کرونا مشخص کردیم و پراکندگی و دهک‌های آنان مورد ارزیابی دادیم. آماری که قابل توجه هستند اعلام شد و قرار شد تحت حمایت قرار گیرند. سپس قرار شد نمایندگان کمیته امداد با ارزیابی و بررسی این افراد را تحت حمایت قرار دهند.

وی بیان کرد:  بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان ٣٠ شهرستان که دارای خانواده‌های آسیب دیده‌ هستند را مورد حمایت قرار دادند‌ علاوه بر این قرار شد خانواده‌های آسیب دیده در ۳۱ استان توسط بنیاد احسان حمایت شوند. همچنین قرار شد بسیاری از این افراد تحت حمایت یارانه و بسته معیشتی نیستند و قرار شد این افراد پایش شوند و تحت حمایت یارانه دولتی و بسته حمایتی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز