خبرگزاری کار ایران

افزایش آمار مصدومان در شب آخرین چهارشنبه سال/ جانباختن سه نفر تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۹۳۹

رئیس سازمان اورژانس کشور از ۳۳۵ مصدوم و ۲۲ قطع عضو در شب چهارشنبه سوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «پیرحسین کولیوند» رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به وضعیت حادثه دیدگان چهارشنبه سوری بیان کرد: از صبح امروز تا الان ۳۳۵ مصدوم داشتیم که بیشتر مصدومین دچار سوختگی بودند، ۱۰۰ نفر بستری شدند و ۲۲ مورد قطع عضو داشتیم و همچنین سه مورد فوتی داشتیم که یک نفر برای تهران، البرز و اراک بودند.

رئیس اورژانس کشور افزود: تعداد قطع عضو امسال ییشتر از سال گذشته است و ما توصیه می‌کنیم والدین فرزندانشان را تنها نگذارند و کنار آنها باشند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۸۳ نفر دچار سوختگی شدند و ۳۵ نفر به چشم‌شان آسیب وارد شده است.

کولیوند افزود: بیشترین آمار آسیب دیدگان مربوط به تهران، البرز و استان مرکزی است و کمترین آمار مربوط به استان یزد است، بنابراین خواهش می‌کنم هموطنان عزیز تا جایی که می‌توانند مراعات کنند، مخصوصاً با توجه به اینکه ما با ویروس جهش یافته کرونا مواجه هستیم.

رئیس اورژانس کشور گفت: حوادث امشب قابل پیشگیری است، اما خطر انتقال ویروس کرونا زیاد است که امکان ایجاد مشکلات فراوانی را خواهد داشت، مجددا از مردم خواهش می‌کنم مخصوصا والدین که همراهی کنند و فرزندانشان را تنها نگذارند تا خطرات امشب کم‌تر شود چون بیشترین رنج سنی که تا الان آسیب دیدند ۶ تا ۳۰ سال است، رنج سنی که بسیار مهم است.

وی افزود: اخطارهایی که داده می‌شود را مردم رعایت کنند دیگر شاهد این حوادث نخواهیم بود و تمام پزشکان و همکاران من در اورژانس ۱۱۵ آمادگی کامل دارند تا اگر خدای ناخواسته اتفاقی افتاد خدمت‌رسانی کنند.

کولیوند با اشاره به اینکه کادر درمان بیمارستان مطهری به صورت جهادی در تلاش است، بیان کرد: البته فعلا بیمارستان مطهری خلوت‌تر از قبل است ولی با توجه به اینکه تمام مراکز درمانی ما در سطح شهر و کشور آمادگی پذیرش مصدومین را دارد به احتمال زیاد از ساعت ۱۰ به بعد مصدومین بیمار به بیمارستان شهید مطهری اعزام خواهند شد ولی با توجه به اینکه سال سختی را پشت سر گذاشتیم، مردم حداقل مراعات جسمی برای خودسان خودشان و همکاران عزیز ما در بخش درمانی را بکنند تا در این ایامی که باید به شادی سپری شود کام کسی تلخ نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز