خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

فعالیت‌های متعددی برای تحقق عدالت جنسیتی در حال اجراست

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۸۵۶

معاون رئیس جمهور گفت: یک سری از سیاست‌های کلان را دنبال می‌کنیم، اول بحث عدالت جنسیتی و بعد از آن بحث تحکیم خانواده که برای این دو محور اصلی تلاش‌ها و فعالیت‌های متعددی تعریف شده که با دستگاه‌های متعدد اجرایی همکاری می‌کنیم تا این اهداف را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «معصومه ابتکار»، معاون امور زنان و خانواده‌ رئیس جمهوری در مراسم رونمایی از سامانه نمایشگاهی توانمندی دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی که با همراهی وزارت علوم انجام شد، ضمن تبریک ماه شعبان و تشکر از حضور وزیر علوم بابت همکاری جدی در این دوره بیان کرد: همکاری این دو دستگاه اجرایی با هم از چند بعد برای ما اهمیت دارد، چون موضوع زنان و بحث خانواده هر دو مباحث فرابخشی است که برای پیش برد اهدافمان با بخش‌های مختلف، تفاهم نامه‌هایی را امضا کردیم که به بیش از ۲۰۵ موافقت نامه رسیده است.

وی ادامه داد: عمدتا ما یک سری از سیاست‌های کلان را دنبال می‌کنیم، اول بحث عدالت جنسیتی و بعد از آن بحث تحکیم خانواده مطرح است، که برای این دو محور اصلی تلاش‌ها و فعالیت‌های متعددی تعریف شده که با دستگاه‌های متعدد اجرایی همکاری می‌کنیم تا این اهداف را پیش ببریم.

ابتکار افزود: شاخص‌های جنسیتی برای ما ملاک کار است و یکی از موضوعات مهم برای ما مهارت خوب زیستن است که در این دوره با همراهی آموزش و پرورش و وزارت علوم در این موضوع تمرکز کردیم چون بحث مهمی است.

وی ادامه داد: در هر استانی که طرح کار مهارت و نوآوری اجرا شده، من گفتم که این یک الگو است و باید آن دانشگاه یا استان سعی کند این کار را ترویج دهد تا ما بتوانیم برای همه‌ی دختران فارغ التحصیل یک دوره‌ای را تعریف کرده باشیم تا بتوانند برای مهارت و کسب کار استفاده کنند و توجه کنید که الان همه‌ی جوان‌های ما می‌خواهند بعد از دانشگاه و کسب مهارت در یک کاری ایفای نقش کنند و این دوره‌ها از این جهت قابل اهمیت است.

ابتکار افزود: این موضوع بر اعتماد بنفس آنها تاثیر دارد چون صرفا مطالب تئوری و نظری خیلی به مهارت‌های فردی نمی‌پردازد و بحث تکمیلی این طرح‌ها نمایشگاه‌های لباس صنایع دستی است که این‌ها مهارت‌های فردی را تقویت می‌کند که هم در بحث کلان و هم در رابطه با خود نمایشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است از این طریق با توجه به خلاقیت و هنر این دختران را تقویت می کند باعث ایجاد هویت آنها می‌شود.

وی گفت: بحث هویت برای ما خیلی مهم است و با این طرح فرصت می‌دهیم تا بر اصالت‌های ملی خود تامل کنند، این اتفاق بسیار مهمی است و نکته این است که دانشجویان با این روش امیدوار می‌شوند و مهمترین مسئله برای نسل جوان دانشجو بحث امید است که ما بتوانیم نه آنکه به شکل شعاری بلکه به شکل عملی کارهای انجام دهیم که دانشجو فکر کند فرصت برای خوب زیستن و حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برای آنها فراهم است و از این جهت طرح‌های دانشگاهی بسیار اهمیت دارد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: این سامانه باید برای همه معرفی شود تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند و در آن نقش و فعالیت داشته باشید، امیدواریم استارتاپ‌های دانشگاهی و همه دانشجویان از آن استفاده کنند و گزارش خواهیم گرفت که استان‌ها چقدر توانستند دانشجوهای خود را برای شرکت در این سامانه مشارکت دهند و خود این موضوع می‌تواند برای استان‌ها یک محل رقابتی باشد.

وی گفت: برای جشنواره پروین اعتصامی هم خوشحالیم که برگزار می‌شود تا چهره‌ای مثل پروین اعتصامی برای دختران امروز بتواند الهام بخش باشد و با توجه به نگاه بلندی که پروین در دوره خودش داشت و خیلی فراتر از زمان خودش را طی می‌کرد و اشعارش از ابعاد معنوی و اجتماعی و سیاسی قابل اهمیت بود و همین شخصیت باید برای نسل جوان ما گفته شود تا انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

ابتکار گفت: وقتی از نسل جوان صحبت می‌کنیم با بررسی‌هایی که داشتیم چالش شکاف بین نسلی یکی از مسائل مهم است برای همین  گفت‌و گوی بین نسلی را قابل اهمیت می‌دانیم که باید در خانه و جامعه این قابلیت تقویت شود و امیدواریم طرح سفیران فرهنگی به خوبی به این موضوع بپردازند.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که چهارمین جشنواره مریم‌میرزاخانی برگزار می‌شود چون این یک اتفاق بسیار مهم است و استقبال از آن در هیئت علمی و متخصصین در این سه دوره بسیار خوب بوده است و یقین با توجه به اینکه ما شاهد رشد قابل توجه زنانه از هیات علمی در دانشگاه‌ها هستید و طبق گفته های وزیر علوم از ۲۷ درصد زنان در هئیت علمی به ۳۳ درصد رسیدند و در عرصه فناوری هم یونسکو اخیراً اعلام کرده که حضور زنان منطقه در این حوزه‌ها افزایش داشته است که اینها قابل اهمیت است.

ابتکار گفت: امیدوارم بتوانیم که این برنامه‌ها را بین دانشجویان پسر هم ترویج کنیم.

وی در پایان آغاز سال جدید را تبریک گفت و افزود: آرزوی صلح و دوستی و موفقیت برای مردم کشور را آرزو دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز