خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا:

پلیس امشب به صورت کامل آماده‌باش است/ شناسایی و دستگیری افراد موثر در شرط‌بندی‌ها/ پلیس در فرای مرزها هم نقش خود را ایفا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۹۰

سخنگوی ناجا گفت: نیروی انتظامی محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهدی حاجیان، سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در آخرین نشست خبری خود در سال ۱۳۹۹ با اشاره به عملکرد یکساله ناجا گفت: شعار نوروزی نیروی انتظامی امنیت، سلامت و نشاط بهاری است هر یک از این کلمات نقشه راه برای نیروی انتظامی است امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امنیت موجبات تکامل خوشبختی و رفاه جامعه را فراهم می آورد هر جامعه برای توسعه و پیشرفت به مولفه های زیادی از جمله امنیت نیاز دارد. اگر امنیت نباشد توسعه اتفاق نمی افتاد.

وی ادامه داد: در طول این چهل سال بعد از انقلاب اسلامی مردم از مقوله امنیت برخوردار بوده اند. اگر ارتباط امنیت وسلامت را بررسی کنیم می بینیم دو نعمت مجهول هستند که وقتی از دست می روند قدر آن را می دانیم و سلامت و امنیت این دو نعمت هستند در این بحران کرونا مردم قدر سلامت را دانستند امنیت را نیز باید اینگونه بدانیم چرا که اگر امنیت نباشد توسعه سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی نیست. شادی و نشاط نیز به عنوان یکی از نیازهای روانی انسان است که موجبات سلامت مردم را فراهم می آورد. امیدوارم بتوانیم در تحقق این شعار برنامه ها را اجرایی کنیم.

حاجیان خاطر نشان کرد: همه نیروهای نظامی، انتظامی و مردم مسئله کرونا را جدی گرفته و باید برای سلامت خودمان تلاش کنیم. نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی مدنی در این عرصه فعالیتهای چشمگیری داشته است.

سخنگوی ناجا گفت:  نیروی انتظامی به صورت صددرصد در ایام کرونا در خدمت مردم بوده است.

وی درباره اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا گفت: نیروی انتظامی محدودیت های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا می کند لذا ما آمادگی داریم با همکاری مردم از این بحران نیز عبور کنیم.

او با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: ما به صورت کامل امشب آماده باش هستیم و با برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم برخورد می کنیم. همچنین اگر خودرو یا موتورسیکلت حاوی مواد محترقه توقیف شود  برای راکب و راننده پرونده قضایی تشکیل می شود.

وی ادامه داد:۳۷ میلیون عدد مواد محترقه از ۱۵ بهمن تاکنون کشف و ضبط کرده ایم از این مواد محترقه ۳ میلیون و ۲۰۳ هزار عدد پرخطر بوده اند و تعداد زیادی از افراد در این خصوص دستگیر و شناسایی شده اند و اجازه نمی دهیم عده ای سودجو سلامت مردم را به خطر بیندازند.

او درباره کشفیات مواد مخدر گفت:  ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است و بیش از ۱۰۹ هزار خرده فروش شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی ناجا درباره کشفیات سوخت تصریح کرد: ۸۱ میلیون لیتر سوخت تاکنون کشف شده و قاچاقچیان نیز دستگیر شده اند. همچنین یک میلیون و ۷۸۴ هزار تجهیزات پزشکی در این ۱۱ ماهه، ۳ میلیون و ۲۹۹ هزار عدد دارو و یک میلیون و ۶۳ هزار قلم لوازم بهداشتی و آرایشی کشف و ضبط شده است.

وی درباره برخورد با اراذل و اوباش گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با اراذل و اوباشی که امنیت مردم را خدشه دار می کنند، برخورد می کند، مردم از ما می خواهد با اراذل و اوباش برخورد قانونی کنیم و ما هم مصرانه این طرح را به صورت مستمر ادامه خواهیم داد و مجازات‌های سختی برای این افراد در دستگاه قضا پیش بینی شده است.

سردار حاجیان درباره مبارزه با سرقت گفت: کشفیات سرقت ها جزو ماموریت پلیس است و افزایش چشمگیر کشفیات در همه زمینه ها داشته ایم.

وی ادامه داد: در بحث احتکار نیروی انتظامی اعلام می کند در کنار سازمانهای متولی در خصوص گران فروشی و احتکار ورود کرده و از حق مردم دفاع می‌کند. در بحث احتکار بیش از ۲۸ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای کشف شده است.

او افزود: در سال ۱۴۰۰ موضوع هوشمندسازی را پلیس در دستور کار قرارداده است در فضای مجازی کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند و با تولید اخبار و کلیپ جعلی موجبات ناراحتی مردم را فراهم می کنند از طریق پلیس فتا با آنها برخورد می کنیم تعداد زیادی از افرادی که در شرط‌بندی ها نقش موثری داشتند و عامل آن بودند شناسایی و دستگیر شده اند تعدادی از این افراد در خارج از مرزها بوده و نیروی انتظامی نقش خود را در فرای مرزها نیز ایفا می کند.

وی ادامه داد: پلیس یک سیاست به عنوان پلیس جامعه محور دارد و ارتباط مردم و پلیس یک ارتباط نزدیک است و سخنگوی نیروی انتظامی سخنگوی مردم است.

او درباره سفرهای نوروزی گفت: ما تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم ۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی هستند و محدودیت تردد برای این شهرها اعمال می شود.

وی درباره فعالیت مراکز شماره گذاری بعد از ایام تعطیلات نوروز گفت: بعد از تعطیلات این مراکز باز بوده و دو ساعت افزایش کار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز