خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

«محرومیت اقتصادی»، نباید موجب «محرومیت آموزشی» شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۳۰

وزیر آموزش و پرورش در گفت و گوی مستقیم با مدیران مدارس کردستان گفت: امروز همه مأموریت‌ها را به دست با کفایت و خلاق مدیران مدارس سپرده‌ایم؛ زیرا مدیران، اصلی‌ترین تضمین کننده تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند و تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش را به نتیجه می‌رسانند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در گفت و گوی مستقیم با مدیران مدارس استان کردستان، از سلسله برنامه‌های «ارتباط هفته» که در ساختمان شهید رجایی و از طریق ویدئو کنفرانس و در بستر شاد برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: از تلاش‌های بی‌وقفه تمامی همکاران و کسب افتخارات آموزش و پرورش کردستان تقدیر می‌کنم و این موفقیت‌ها را صمیمانه تبریک می‌گویم. 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و ولادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در متون دینی ما به عنوان بهار عبادت شناخته شده و تأثیر مهمی در روح و جان انسان‌ها دارد و موقعیت‌های مهمی را برای پرورش و تقرب آن‌ها فراهم می‌کند امیدوارم همکاران عزیز از این فرصت‌های طلایی حداکثر بهره برداری را داشته باشند. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی من از نشست با مدیران مدارس کردستان؛ قدردانی و سپاسگزاری از زحمات دلسوزانه، مسئولانه و سرشار از محبت و عشق آن‌ها به دانش آموزان است، بنابراین مراتب قدردانی و سپاس خود را به همه همکارانم ابلاغ می‌کنم. 

وی افزود: خداوند همواره بر اعمال ما ناظر است و قطعا کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند در نزد خداوند ماجورند و آثار و برکاتش را نیز در زندگی خود احساس خواهند کرد. 

حاجی میرزایی تصریح کرد: در منطق قرآن، هر کار کوچک ارزشمندی در نزد خداوند ثبت و به آن پاداش داده می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: نظام تعلیم و تربیت به روال عادی و طبیعی در حال طی مسیر بود که شیوع ویروس کرونا به یک باره در آن اخلال ایجاد کرد و مانند یک زلزله تغییرات زیادی را سبب شد و همه ساختارها را تغییر داد به طوری که همانند گذشته نتوانستیم در مدرسه حضور یابیم و به فعالیت بپردازیم و این پدیده ضربه بزرگی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد. 

وی ادامه داد: این شرایط سخت باعث شد تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت مشخص شود چرا که عیار مجموعه‌ها در شرایط دشوار تعیین می‌شود، انسان‌هایی که در شرایط سخت می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند و عمل کنند موفق‌ترند در میان سازمان‌ها نیز، آن‌هایی که در شرایط نوظهور به سرعت آرایش جدیدی پیدا می‌کنند و به آرامش می‌رسند از بلوغ، کارآمدی و اثربخشی بیشتری برخوردارند. 

عضو کابینه تدبیر و امید اظهارکرد: خوشبختانه جامعه فرهنگی ما در آزمون بزرگی که بر اثر شیوع کرونا برای همه نظام‌های تعلیم و تربیت جهان پیش آمد، موفق بود. 

وی ادامه داد: ما به سرعت خود را پیدا کردیم و روابط‌مان را برقرار و جریان آموزش را استمرار بخشیدیم و اجازه ندادیم که این آشفتگی ناشی از کرونا، اهداف تعلیم و تربیت را به مخاطره بیندازد و این کار بزرگی است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه فرهنگی به دلیل این که در همه خانواده‌ها حضور دارد همواره از سوی خانواده مشاهده می‌شود و خانواده‌ها در خصوص میزان مسئولیت‌پذیری و سخت کوشی معلمان داوری می‌کنند. 

وی اظهار کرد: همکاران ما در استان کردستان آگاه باشند که امروز در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم سرمایه اجتماعی خود را بهبود ببخشیم و کسب آبرو کنیم و در اذهان خانواده‌ها و این نسل جادوانه شویم پس این موقعیت را باید غنیمت شمرد. 

حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مزایای وضعیت کنونی؛ فراهم شدن زمینه بروز خلاقیت مدیران و معلمان است چرا که در شرایط عادی تا این حد مجال بروز خلاقیت وجود نداشت، زیرا همه چیز از پیش تعیین شده بود اما امروز چنین نیست و ما باید خودمان بیندیشیم که چگونه می‌توانیم کارها را پیش ببریم. 

وی اضافه کرد؛ امروز همه مأموریت را به دست با کفایت و خلاق مدیران سپرده‌ایم مدیران اصلی‌ترین نقطه‌ای هستند که تضمین کننده تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند وکسانی که باید تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش را به نتیجه برسانند مدیران مدارس هستند. 

عضو کابینه تدبیر و امید مدیران را حلقه وصل بین صف و ستاد دانست و خاطرنشان کرد: مدیران در جایگاهی هستند که ایده‌ها و اهداف را از بالا دریافت و در سطح معلمان و دانش آموزان محقق می‌کنند و این رسالت بزرگی است بنابراین اگر مدیران موفق نباشند حاصل تلاش‌های مجموعه هدر می‌رود. 

وی مدیران را عامل نظم و انسجام مجموعه تعلیم و تربیت در شرایط کرونایی دانست و افزود: این مدیر است که ارتباط بین معلم و دانش آموز و خانواده‌ها برقرار می‌کند و به این مجموعه نظم می‌دهد و از شرایط دانش آموزان باخبر است و سعی می‌کند از انجام صحیح ماموریت معلمان و پوشش با کیفیت آموزش‌های مجازی مطمئن شود. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حوزه ستادی صرفا کلیات را ارائه می‌دهد و مدیران را موظف به تلاش برای جلوگیری از محرومیت دانش آموزان از آموزش‌های باکیفیت می‌کند، اما این مدیران هستند که باید راه‌های جدیدی را کشف و برای تحقق اهداف تلاش کنند. 

وی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد گفت: این شبکه را ایجاد نکردیم که جایگزین معلمان شوند چرا که نقش معلمان قابل جایگزینی نیست بنابراین شبکه شاد ابزاری است که در اختیار معلم و مدیر قرار گرفته تا ماموریت حضور در مدرسه را انجام دهد. 

حاجی میرزایی با بیان این که در شرایط نوین ماموریت مدیران به اشکال جدیدی انجام می‌شود، اذعان کرد: پیشنهاد می‌کنم؛ حداکثر مراقبت صورت گیرد تا ماموریت‌ها به خوبی انجام شود تلاش کنید تصویری که از فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت ساخته می‌شود دلپذیر و مورد تحسین همگان باشد. 

وی بر تقویت ارتباط و گفتگو مدیران با سایر عناصر مدرسه تاکید و ادامه داد: مدیران اهمیت شرایط فعلی را به معلمان گوشزد و با یکدیگر تبادل تجربه کنند و در جریان شرایط تحصیلی هریک از دانش آموزان باشند. 

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: مدیری که بر کارش مسلط و در تعامل با سایرین قوی است قطعا جز مدیران موفق خواهد بود، بنابراین مدیران باید جامعه را از تلاش‌های انجام شده، آگاه و همه کارهایشان را ثبت کنند و نگذارند فعالیت‌های ایثارگرانه معلمان به فراموشی سپرده شود. 

وی بر ثبت و ضبط فعالیت‌های دوران کرونایی تاکید و عنوان کرد: این روزهای سخت می‌گذرد اما تلاش‌های شما ماندگار خواهد شد بنابراین اجازه فراموشی این دوره را ندهید با خانواده‌ها به نرمی برخورد کنید و از اضافه شدن بار خانواده‌ها جلوگیری کنید، آن‌ها هم در شرایط خوبی نیستند پس به مشورت با آن‌ها اهتمام کنید و در این شرایط اجازه ندهید هیچ یک از دروس مورد بی‌اعتنایی واقع شود، با معلمان صحبت کنید و دوره‌های آموزشی را نیز برای آن‌ها ارائه کنید تا در تولید محتواهای الکترونیکی موفق عمل کنند. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دانش آموزان پایه‌های اول و دوم و دانش آموزان سال آخر بیشتر اهمیت دهید و نقطه آغاز و انجام دوران تحصیلی را کنترل کنید زیرا پایه‌های میانی فرصت جبران دارند. 

وی ادامه داد: فرصت مناسبی به وجود آمده تا در خصوص شیوه‌های ارزشیابی، تدریس، تعامل و انتقال مفاهیم تعییراتی بدهید و از روش‌های خلاقانه استفاده کنید، امروز مدرسه ما به وسعت ایران است بنابراین با بزرگان جامعه و محله ارتباط داشته باشید و آن‌ها را در جریان فعالیت‌ها قرار دهید، یک مدیر موفق چنان که نگاهی به داخل دارد به خارج نیز توجه می‌کند و مشارکت آن‌ها را بر می‌انگیزد. 

حاجی میرزایی گفت: به شرایط بعد از کرونا فکر کنید امکان تبادل تجربه را برای مدیران و معلمان فراهم کنید، اجاره ندهید محرومیت‌های اقتصادی موجب محرومیت‌های آموزشی شود، برای آن‌ها که ابزار هوشمند ندارند راه‌های آموزشی دیگری جایگزین شود و هر جا امکان دارد آموزش‌ها حضوری ارائه شود. 

وی اضافه کرد: در خصوش ارزشیابی به صورت تصادفی آزمون‌های مختلفی برگزار کنید و مطمئن شوید هیچ اختلالی وجود ندارد و اگر موردی بود به رفع آن بپردازید. 

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: شما مدیران در مناسب‌ترین جایگاه قرار گرفته‌اید چنان که تاکنون استان شما جز استان‌های با افتخار در نظام تعلیم و تربیت بوده است تلاش کنید این رویه را ادامه دهید تا در اذهان جامعه ماندگار شوید. 

وی افزود: سال نو را سالی سرشار از موفقیت و سرور برایتان آرزو می‌کنم و تمام تلاشم را برای بهتر شدن شرایط فرهنگیان به کار می‌گیرم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز