خبرگزاری کار ایران

ابلاغ بخشنامه اجرای مواد ۲و۴ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۵۱۷

بخشنامه اجرای مواد ۲و۴ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با امضای وزیر آموزش‌وپرورش ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، در نامه ابلاغ این بخشنامه آمده است: در اجرای مواد۲ و۴ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش (مصوب ۱۱ آذر۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی)، به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت پیش‌بینی‌شده در این قانون و اجرای مطلوب احکام آن، مقتضی است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا ضمن برنامه‌ریزی و هماهنگی با حوزه‌های ذی‌ربط، اقدام قانونی لازم به عمل آید: 

الف- واگذاری املاک مازاد بر نیاز آموزش‌وپرورش از طریق اجاره یا فروش. 

ب)احداث و تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی موردنیاز در مجموعه‌های مسکونی با حداقل دویست واحد مسکونی. 

دربندهایی از این بخشنامه آمده است: 

نسبت به شناسایی و ثبت اطلاعات املاک مازاد بر نیاز آموزش و پرورش واقع در سطح استان و ادارات تابع در سامانه اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی (سادا) و أخذ کد رهگیری، اقدام و ملک نیز در سامانه اراضی و املاک وزارت آموزش و پرورش ثبت شود. 

مستندسازی املاک مازاد فاقد سند و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به حد نگار به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی آموزش و پرورش با قید تسریع در اولویت قرار گیرد. 

برنامه اولویت‌بندی برای واگذاری املاک مازاد از طریق فروش یا اجاره با رعایت ملاحظات آموزشی، تربیتی و نیز مقتضیات اداری و بودجه‌ای، تنظیم گردد. 

صدور مجوز مازاد بر نیاز بودن املاک برای فروش، بر عهده کمیته استانی فروش و تبدیل به احسن کردن اراضی و املاک مازاد و بلااستفاده آموزش و پرورش و تشخیص مسئولیت مازاد بودن املاک جهت اجاره دادن بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان یا مقام مجاز طرف ایشان خواهد بود. 

مدیران واحدهای آموزشی می‌توانند پس از تأیید مدیریت آموزش و پرورش شهرستان/ ناحیه/منطقه و در ساعات خارج از فعالیت رسمی، فضای آموزشی را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی و تعیین مال‌الاجاره توسط کارشناس رسمی دادگستری، الزاماً جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی برای مدت حداکثر یک سال (مطابق نمونه قرارداد پیوست) به متقاضیان بخش‌های خصوصی و تعاونی اجاره دهند. نظارت بر اجرای دقیق این بند بر عهده کارگروه مشترک نظارتی متشکل از نمایندگان ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان محول می‌گردد. 

تبصره: تعیین مدت اجاره در مورد واگذاری فضاهای آموزشی در ساعت خارج از فعالیت‌های رسمی آموزشگاه به مدارس غیردولتی دارای مجوز، با رعایت موازین قانونی، با تشخیص منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش مربوط حداقل برای مدت سه سال (یک دوره تحصیلی) بلامانع است. 

در ادامه این بخشنامه در مورد نحوه فروش املاک مازاد بر نیاز آمده است: درصورتی‌که ملکی به‌طور دائم مور دنیاز آموزش و پرورش نباشد، به استنادتبصره ۱ ماده ۲ قانون مذکور حسب درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی مدارس استان تغییر کاربری ملک را از کمیسیون موضوع ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری استان درخواست نموده و پس از تغییر کاربری به بهترین نوع کاربری یا کاربری مناسب طبق مصوبه آن مرجع، مدیریت آموزش و پرورش محل وقوع ملک با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، ملک را برابر قوانین و مقررات مربوط به فروش اموال غیرمنقول دولت به فروش می‌رساند. 

متن بخشنامه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز