خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

"رونق بازار مسروقات" به دلیل پرداخت خسارت مالی بابت اجناس سرقتی از سوی بیمه‌ها/ امکان خرید اقلام دست دوم نباید فراهم باشد/ مرکز ساماندهی مشاغل تهران و اتحادیه‌ها با پلیس همراهی لازم را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۳۵

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه شناسایی شده است، گفت: باید به سمت و سویی برویم که بیمه‌ها شرایطی را فراهم کنند که امکان خرید اقلام دست دوم فراهم نشود.

«سردار علیرضا لطفی» رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساماندهی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه گفت: یک اداره تخصصی در اداره ۲۹ تشکیل شده که وظیفه این اداره برخورد با مالخران و کسانی است که اموال مسروقه خرید و فروش می‌کنند.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که ما با یک مشکل جدی مواجه هستیم که ساماندهی مشاغل تهران و اتحادیه‌های مربوطه در این حوزه با پلیس همراهی لازم را ندارند و پلیس نیز تنها متولی برخورد با این موضوع نیست و حتما باید با پلیس همکاری لازم صورت بگیرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در جلساتی که برگزار کرده‌ایم، یکی از برنامه‌های اصلی ما برای رسیدگی به این حوزه است و ما برای این حوزه برنامه داریم.

 وی ادامه داد: باید به سمت و سویی برویم که بیمه ها شرایطی را فراهم کنند که امکان خرید اقلام دست دوم فراهم نشود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: ما در حال طی کردن پروسه‌ای هستیم که آن را به زودی ارائه می‌دهیم. این طرح نیز بر این اساس است که بیمه یا باید عین مال را پرداخت کند یا باید شرایطی را فراهم کند که جنس دسته اول خریداری شود. بیمه چون خسارت مالی را پرداخت می‌کند، این به بازار مسروقات رونق می‌دهد و از همین روما این موضوع را دنبال می کنیم تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: البته ما ساماندهی این بازار مسروقات را بررسی می‌کنیم و این موضوع در دستور کار ما قرار دارد. وضعیت بازار خلازیر به نحو مطلوبی رسیدگی و جمع‌آوری شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در حال حاضر کمی در بازار شوش مشکل داریم. یکی دو محور هم در خاوران داریم که رسیدگی به آنها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: این مناطق شناسایی شده است و در سال ۱۴۰۰ رسیدگی و ساماندهی این مراکز در دستور کار قرار گرفته است. ما با اخذ مجوز قضایی به این مناطق رسیدگی می کنیم.

سردار لطفی درباره بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی ما با بانک اطلاعاتی پزشکی قانونی که در این زمینه تشکیل شده، همپوشانی دارد. وضعیت بانک‌های اطلاعاتی در پلیس بسیار مناسب است، اما با یک سری از دستگاه‌ها مانند ثبت احوال مشکل داریم و در جلسه ای که با استانداری نیز داشته‌ایم، در آنجا اعلام کردیم که پلیس دستگاهی است که به مردم خدمت ارائه می‌دهد، بنابراین همه بانک‌های اطلاعاتی باید در اختیار پلیس قرار بگیرد تا بتواند از آن استفاده کند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: متاسفانه ما کمی در استفاده از بانک‌های اطلاعاتی ثبت احوال مشکل داریم، اما در حال تلاش هستیم تا مشکل برطرف شود و بتوانیم از این بانک‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین درباره حضور کارآگاهان زن گفت: ما در حال حاضر هم کارآگاه زن و هم کارآگاهیار زن داریم. پلیس آگاهی یکی از پلیس‌های تخصصی است که در بکارگیری از نیروهای زن اقدامات خوبی انجام داده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: یکی از برنامه های ما در سال ۱۴۰۰ نیز افزایش نیروهای زن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز