خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش وزارت بهداشت به ضرورت افزایش جریمه‌های کرونایی/ "اثرات سفرهای نوروزی"چالش بزرگ در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو/ ابراز نگرانی از خیز جدید بیماری

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۳۲

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر و احتمال سفرهای نوروزی این امکان وجود دارد که دچار خیز جدید بیماری کرونا شویم.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود عدم رعایت پروتکل‌ها و انجام سفرهای بین شهری آیا برای افزایش جریمه‌های کرونایی برنامه‌ریزی شده است؟ بیان کرد: در نظر گرفتن جریمه‌ها بر عهده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کروناست و توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان این است که مردم از سفر رفتن خودداری کنند. در حال حاضر شرایط بیماری کووید ۱۹ در کشور ثبات نسبی دارد، اما وضعیت بسیار شکننده است و با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شرایط قبل بر می‌گردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در هفته‌های اخیر با کاهش بسیار زیاد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مواجه شدیم و از طرفی تعطیلات عید نوروز را در پیش داریم و به واسطه سفرهای نوروزی این هشدار وجود دارد که با خیز جدید بیماری مواجه شویم.

لاری افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد محدودیت‌های سفر پیشنهاد دهنده است و تصمیم نهایی را ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌کند. وی گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده، سفر از مبدا یا به مقصد شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

لاری با اشاره به ممنوعیت تردد بین شهری با ماشین شخصی و مجاز بودن سفر با اتوبوس و قطار و خطر بیشتر ابتلا در فضای عمومی بیان کرد: به طور کلی هرگونه تجمع در فضای سربسته و به مدت طولانی، در صورت حضور احتمالی فرد بیمار می‌تواند منجر به سرایت بیماری به سایر افراد حاضر در آن فضا شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که برای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی مثل قطار و اتوبوس و هواپیما اتخاذ شد، نداشتن تست مثبت کرونا است، یعنی قبل از فروش بلیط، وضعیت سلامت افراد از سامانه‌های وزارت بهداشت استعلام می‌شود و اگر فرد تست مثبت کرونا نداشته باشد، بلیط به فرد فروخته می‌شود که با این حال، احتمال خطر همواره وجود دارد و همچنان توصیه وزارت بهداشت این است که مردم نوروز امسال را هم تحمل کرده و از سفر رفتن خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری کرونا در اردیبهشت ماه افزود: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر و احتمال سفرهای نوروزی این امکان وجود دارد که دچار خیز جدید بیماری کرونا شویم، در این زمینه بارها از مردم عزیز کشورمان خواستیم که با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری را جدی‌تر بگیرند تا نوروز امسال را به سلامت بگذرانیم.

وی در پایان گفت: در بهار ۱۴۰۰ به واکسن‌های وارداتی و تولید داخل دسترسی خواهیم داشت و به مرور افراد بیشتری در کشور واکسینه می‌شوند، سفرهای نوروزی می‌تواند یک چالش بزرگ در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو باشد و امیدواریم مردم همانند نوروز گذشته در این زمینه همکاری و همراهی مناسبی با نظام سلامت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز