خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برپا کردن چادر و کمپ در مازندران ممنوع است/مراکز اقامتی به صورت محدود پذیرای مهمانان هستند/ از انتقال ویروس انگلیسی توسط مسافران نگرانیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۹۶۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: در ایام تعطیلات، برخی هم‌استانی‌های ما که در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند و شاغل هستند به موطن خود باز می‌گردند و تمرکز ما باید بر این افراد باشد، چراکه این افراد به جهت اینکه بومی منطقه هستند و مدت زیادی است که وارد استان نشده‌اند در این مدت قاعدتا دید و بازدیدهای بیشتر و ارتباط بیشتری با افراد دارند و ما قاعدتا باید براین موارد تمرکز کنیم.

«حسین حسن نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره سفرهای نوروزی گفت: معتقدم اگر کسانی که در این فاصله به سفر می‌روند، پروتکل‌های مربوط به سفر را رعایت کنند قاعدتا می‌توانند از افزایش شیوع یا اساسا شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند. بنابراین شیوع بیماری بستگی به این دارد، افرادی که به سفر می‌روند تا چه میزان پروتکل‌های مربوط به سفر را رعایت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مراکز تجمعی سبب افزایش شیوع بیماری کرونا می‌شود، ادامه‌ داد: البته من معتقدم مردم که یکسال تجربه درگیری با بیماری کرونا را دارند و تبعات آن را دیده‌اند، حتما نسبت به این موضوع حساسیت، دقت و توجه دارند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی درباره مراکز اقامتی تصریح کرد: مجموعه مراکز اقامتی که در استان داریم امکان پذیرش بخشی از ظرفیت خود را دارند و باید براساس پروتکل‌ها اقدام کنند ودر صورت اقدام خلاف پروتکل‌ها، قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود. بنابراین رعایت پروتکل‌ها با این هدف است که جلوی شیوع بیماری گرفته شود و پروتکل‌ها به این منظور نوشته می‌شود، بنابراین اگر پروتکل‌ها رعایت شود و نظارت‌ها صورت بگیرد قاعدتا نگرانی جدی وجود ندارد. 

حسن نژاد تصریح کرد: از سال گذشته که در تعطیلات عید نوروز هر گونه سفری ممنوع شده بود، مردم به سفر نرفته‌اند و قاعدتا در طول این یکسال با تجربه‌ای که مردم و شهروندان ما در استان کسب کرده‌اند نسبت به رعایت پروتکل‌ها دقت بیشتری دارند و با تغییر سبک زندگی به رعایت پروتکل‌ها عادت کرده‌اند و تاکید می‌کنم اگر پروتکل‌ها رعایت شود قطعا با مشکلی مواجه نخواهیم شد. 

وی ادامه داد: اما با توجه به آنچه در نظر گرفته شده، برای مواردی است که افراد ناچار مجبور به سفر می‌شوند. قاعدتا کسانی که کار ضروری ندارند و یا کار اداری نداشته و یا ضرورتی برای سفر ندارند و می‌توانند سفر را در ایام دیگر سال اختصاص دهند، بهتر است برای حفظ سلامت خود و دیگران سفر را به تعویق اندازند و توصیه اکید ما این است که سفر انجام نشود و همانطور که ستاد ملی و ستاد استانی اعلام کرده‌اند از سفرهای غیرضروری بپرهیزند. 

وی ادامه داد: اما اگر کسانی بخواهند به سفر بروند الزاما باید در شهرهای قرمز و نارنجی نباشد و در این شهرها برپا کردن چادر و کمپ ممنوع است و واحدهای اقامتی ما نیز اگر رعایت پروتکل‌ها را نداشته باشند با آن‌ها برخورد می‌شود، بنابراین افرادی که وارد استان می‌شوند باید در یک واحد اقامتی براساس پروتکل‌های اعلام شده حضور یابند، یا افرادی باشند که در منطقه ما ویلا و خانه دارند و ارتباط بین خودشان است و کمترین ارتباط را با جامعه جز برای تهیه مایحتاج خود دارند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که در ایام تعطیلات، برخی هم‌استانی‌های ما که در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند و شاغل هستند به موطن خود بازمی‌گردند و تمرکز ما باید بر این افراد باشد، چراکه این افراد به جهت اینکه بومی منطقه هستند و مدت زیادی است که وارد استان نشده‌اند در این مدت قاعدتا دید و بازدیدهای بیشتر و ارتباط بیشتری با افراد دارند و ما قاعدتا باید براین موارد تمرکز کنیم و در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا نیز این موارد مطرح شده است و قرار شد اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت گیرد و رسانه‌های محلی وگروهی به صورت جدی‌تر در این زمینه آگاه‌سازی کنند.

وی افزود: بنابراین توصیه جدی ما این است که از شکل گیری اجتماعات خانوادگی و دید و بازدیدهای خارج از پروتکل‌ها در ایام عید باید به صورت جدی اجتناب کنند و برای سفرهای غیرضروری برنامه‌ریزی نکنند و سفرها را به زمان دیگری موکول کنند. 

وی ادامه داد: در مورد سفرهایی که به صورت ضروری است و یا افرادی که دارای ویلا هستند باید پروتکل‌ها رعایت شود و مبنای ما این است که مجموعه مراکز اقامتی ما با رعایت پروتکل‌ها و محدودیت در پذیرش پذیرای مهمانان باشند. 

حسن نژاد درباره وضعیت بیماری در استان مازندران گفت: با حجم حساسیتی که مدیریت استان داشت و خدمات و تلاش‌های کادر درمان و رعایتی که از سوی شهروندان اتفاق افتاد ما از پیک سوم عبور کردیم و توانستیم به شرایط بهتری برسیم، اما حفظ این شرایط یا بهبود آن منوط به رعایت پروتکل‌های مربوطه است و طبیعتا افرادی که از استان‌های دیگر وارد مازندران می‌شوند و یا از مازندران وارد استان‌های دیگر می‌شوند، اگر بتوانند پروتکل‌ها رعایت کنند و سطح تماس و برخورد با یکدیگر را به حداقل برسانند، قاعدتا می‌توانیم در مدیریت کرونا در استان موفق باشیم، اما اگر این پروتکل‌ها رعایت نشود، بخشی از مسافران، کرونا را به استان ما می‌آورند و ممکن است بخشی از افرادی که در استان مبتلا هستند، این بیماری را به مسافران منتقل کنند. 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای اینکه تبادلات به حداقل ممکن برسد و با توجه به اینکه شدت شیوع ویروس انگلیسی بالاست و در مدت زمان کمتری افراد را درگیر می‌کند، توصیه ما به مردم این است که سفر نکنند و در صورت لزوم پروتکل‌ها را جدی‌تر رعایت کنند. 

حسن نژاد تصریح کرد: قاعدتا کسانی که به سفر می‌آیند، اگر نوع ویروسی که ممکن است با خود داشته باشند انگلیسی باشد در ظرف مدت کوتاهی افراد را مبتلا می‌کنند و ممکن است وخامت حال آن‌ها به حدی برسد که در بیمارستان‌های استان بستری شوند، اما اگر نوع ویروس انگلیسی نباشد افرادی که مبتلا می‌شوند ممکن است تعدادی بدون علامت باشند و بخشی هم مدت زمان زیادی بمانند و باید به سیستم درمانی ما مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: من اطمینان دارم مردم به سلامت خود اهمیت می‌دهند و در عین حال به سنت‌ها و تفریح و مراودات هم فکر می‌کنند و بعد از گذشت یکسال به سطح خود مراقبتی قابل قبولی رسیده‌اند و این می‌تواند یک نکته مثبت باشد. تفاوت امسال با سال گذشته این است که در سال گذشته اطلاعات شهروندان در مورد ویروس حداقل بود و امکان انطباق آن‌ها با تغییر سبک زندگی و شرایط محافظتی مناسب نبود، اما تجربه یکساله با کووید ۱۹ را دارند و راه‌های پیشگیری و مقابله و حساسیت‌های این بیماری را می‌دانند و انگیزه بیشتری نسبت به گذشته برای کنترل خود و خانواده‌شان دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز