خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ خدمات گردشگری در استان هرمزگان ارائه نمی‌شود/ هزینه تست و قرنطینه به عهده مسافران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۵۲۸

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هیچ خدمات گردشگری در استان هرمزگان ارائه نمی‌شود، گفت: در خصوص ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های لحاظ شده به هم استانی‌ها و سایر مسافرانی که قصد دارند به استان هرمزگان سفر کنند تاکید می‌کنم، اینجا هیچ خدمات گردشگردی در سواحل و پارک‌ها داده نمی‌شود.

«فریدون همتی» استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره‌ عدم پذیرش مسافران نوروزی بدون تست منفی کرونا اظهار داشت: ما هرگز پذیرای مسافران مشکوک و یا مبتلا در استان هرمزگان نخواهیم بود و قطعا ورود مسافران از طریق پرواز با ارائه تست منفی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ورودی‌ها به استان هرمزگان شدیدا کنترل خواهند شد و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم گیری می‌شود. علاوه بر این هم با توجه شرایط هر شهرستان در استان نیز تصمیم گیری‌هایی لحاظ خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید تاکید کنم که ورود خودروهای غیربومی به استان هرمزگان ممنوع است و گردشگران نمی‌توانند بدون تست وارد استان شوند. حتی اگر کار ضروری دارند باید حتما تست منفی کرونا را به همراه داشته باشند.

همتی با اشاره به اینکه اگر مسافری تست منفی همراه خود نداشته باشد از او با هزینه شخصی مسافر تست گرفته خواهد شد، گفت: در حقیقت اگر مسافران تست منفی نداشته باشند از آن‌ها تست گرفته خواهد شد و هزینه نیز باید از طرف خود مسافر پرداخت شود. بنابراین بهتر است که به این استان سفر نکنند تا ما شاهد موج دوباره شیوع کرونا در کشور نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تست کرونا مسافری در استان هرمزگان مثبت اعلام شود، چه اقدامی خواهید کرد؟ گفت: اگر در این اینجا مشخص شود که شخص کرونا دارد، قرنطینه خواهد شد و اگر مشکوک باشند از آن‌ها تست گرفته شده و سپس به استان خود برگشت داده می‌شوند.

همتی با بیان اینکه هیچ خدمات گردشگری در استان هرمزگان ارائه نمی‌شود، گفت: در خصوص ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی لحاظ شده به هم استانی‌ها و سایر مسافرانی که قصد دارند به استان هرمزگان سفر کنند تاکید می‌کنم، اینجا هیچ خدمات گردشگردی در سواحل و پارک‌ها داده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در استان ما ممنوعیت استفاده از چادر به شدت وجود دارد و خدمات بهداشتی انجام نمی‌شود و افراد اگر به استان هرمزگان سفر کنند قطعا با مشکلاتی مواجه خواهند شد. ضمن اینکه اگر هم بخواهند سفر کنند در خصوص خدمت دهی برای گردشگران با مشکل مواجه خواهند شد.

استاندارد هرمزگان تصریح کرد: ضمن اینکه اگر مسافران هم بخواهند به این استان سفر کنند حتما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سفر کنند. علاوه بر این صرفا هتل‌ها، مراکز و اقامتگاه‌هایی که مجوز بهداشت دارند، می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

همتی درباره درمان بیماران مبتلا به کرونا در این استان بیان کرد: ما در زمینه درمانی مشکلی نداریم و در حال حاضر استان هرمزگان وضعیت مناسبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان نیز در حال حاضر به نسبت استان‌های دیگر خوب است و میزان مبتلایان و فوتی‌ها هر روز متفاوت است به نوعی که در برخی روزها حتی یک مورد فوتی هم نداریم. لازم به ذکر است که افراد مبتلا با هزینه خود قرنطینه می‌شوند.

هیچ خدمات گردشگری در استان هرمزگان ارائه نمی‌شود/ هزینه تست و قرنطینه به عهده مسافران است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز