خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا مطرح کرد:

پیش‌بینی افزایش سفر در نوروز ۱۴۰۰/ در اعمال قانون تفاوتی بین افراد قائل نمی‌شویم/ شهروندان را به درجه ۲،۱ و ۳ تقسیم نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۵۱۹

فرمانده ناجا گفت: پیش‌بینی ما این است که در نوروز ۱۴۰۰ با افزایش سفر مواجه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در پانزدهمین همایش سالانه فرماندهان پلیس راهور ناجا گفت: ما همه ساله در این ایام همایش سراسری داشته ایم و موضوعات ضرورت دار در این جلسات مطرح می شود البته در این دو سال برگزاری این همایش متفاوت شده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی هم ماموریت‌های خود را باید انجام دهد و هم یک سازمان بزرگ خدماتی است ما از باب خدمت اگر بخواهیم به موضوعات بیشتر توجه کنیم باید بگویم که یکی از مجموعه هایی که در نیروی انتظامی بیشترین خدمت را به مردم می دهد پلیس راهور است که به صورت شبانه روزی در سرما و گرما خدمت ارایه می کنند و باید در جاده و شهر و همه جا حضور داشته باشند.

فرمانده ناجا گفت: کمترین سازمانی است که مانند نیروی انتظامی و پلیس راهور از صبح زود تا پاسی از شب با مردم در ارتباط باشد.

وی با اشاره به اهداف مشخص شده برای پلیس راهور گفت: یکی از برنامه ها و اهداف بزرگ ما جلوگیری و کاهش تصادفات و کاهش جان باختگان است اگر این دو موضوع را دنبال کنیم که از اولویت های ما نیز است بسیار اثربخش خواهد بود برای هر فردی که در تصادفات جان خود را از دست می دهد بیش از پنج میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می شود و خسارت روحی نیز بر جای می گذارد که قابل جبران نیست یعنی شاید بتوان خسارت مالی را جبران کرد اما خسارت روحی ناشی از دست دادن افراد در تصادفات قابل جبران نیست.

وی ادامه‌داد: به همان اندازه که یک نفر کمتر در جاده جان خود را از دست دهد کار پلیس راهور را ارزشمند می کند. هیچ مکتبی مانند مکتب اسلام اهمیت به جان انسان و سلامت انسان نمی دهد خیلی از کشورها که دارای مکاتب مختلف هستند و داعیه حقوق بشر دارند هیچ کدام مانند دین اسلام برای جان انسان ارزش قائل نیستند. ما براساس آموزه های دینی و اینکه خدمتگزار مردم هستیم باید تمام توان خود را برای کاهش تصادفات بگذاریم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره کاهش تصادفات و جان باختگان ناشی از تصادفات جاده ای گفت: ما مهمترین وظیفه مان این است که اقداماتی را انجام دهیم که کاهش تصادفات را داشته باشیم طرح های خوبی در این زمینه انجام شده است و الان هم پیش بینی می شود طرح ها اجرایی شود اما ارتقای فرهنگ ترافیکی موضوع زیرساخت‌ها صنعت خودرو و خودروی ایمن بسیار مهم است اما نقش انسان بسیار اهمیت دارد. باید به صورت قاطع از خودروساز بخواهیم خودرو ناایمن وارد چرخه شماره گذاری نشود و ما این کار را می کنیم و نمی توانیم بی تفاوت باشیم حتی اگر یک شرکت خودروسازی هم از ما ناراحت بشود اما جان انسانها برای ما ارزش دارد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: تصادفات راهنمایی و رانندگی از ابتدا بوده و ادامه هم خواهد داشت اما باید با تمام ظرفیت برای کاهش تصادفات اقدام کنیم. آمارها هم نشان می دهد اقدامات خوبی صورت گرفته و ۱۳ درصد کاهش جان باختگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ داریم البته ما در یک مقطعی کاهش سفر را داشتیم در سال ۹۹، اما پیش بینی ما این است که در نوروز ۱۴۰۰ با افزایش سفر مواجه باشیم البته ما وظیفه داریم براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا عمل می کنیم و براساس تقسیم بندی و رنگ‌بندی ستاد مقابله با کرونا اعمال قانون می کنیم البته مردم باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند اما ما در جاده ها حضور داریم و امیدواریم مردم با رعایت پروتکل ها در کاهش بیماری موثر باشند.

وی درباره خدماتی که در پلیس راهور ارایه می شود، گفت: هرجا مردم مراجعه می کنند باید تدبیری بیندیشم که حتی المقدور مراجعه کمتر شده و خدمات الکترونیکی ارایه شود و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به نقطه اوج هوشمند سازی برسیم و همه معیارهایی را که داریم اجرا کنیم و گام های خوبی نیز برداشته ایم. بیشترین هوشمندسازی و تحول سیستمی را در پلیس راهور خواهیم داشت و باید در ابعاد مختلف اجرا کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش خودرو و افزایش سفر نمی توانیم نیروهای خود را افزایش دهیم البته پلیس در بین نیروهای مسلح تنها سازمانی است که مجوز جذب نیرو دارد اما برای اینکه بخواهیم به اهداف خود برسیم باید از تمام توان مان در ابعاد مختلف استفاده کنیم و باید مطالعات گستره ای داشته باشیم البته ما از خیلی کشورها جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: باید از هوشمندسازی در جاده های اصلی و فرعی راههای شهری و روستایی استفاده کنیم و به نتایج مطلوب برسیم.

فرمانده ناجا گفت: در شرایط خاصی در کشور قرار داریم با توجه به تحریم‌ها اما بازهم گام های خوبی برداشته ایم به طور مثال اقدامات خوبی در ناوگان خودرویی ما صورت گرفته که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. اما درباره همکارانم باید بگویم که از همه آنها تشکر می کنم اما ما وظیفه داریم حداقلها را برای آنها تامین کنیم و بتوانیم اضافه کارها را بپردازیم و در بحث معیشت اقدامات خوبی انجام دهیم و قرارگاه تامین مسکن را راه اندازی کردیم و امیدواریم در چهار سال آینده بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه برداریم. امیدوارم در پایان سال و در سال ۱۴۰۰ این تغییرات را ببینیم.

وی ادامه داد: برای من سخت است که مطلع شوم یکی از همکاران ما به علت برخورد ماشین جان خود را از دست داده است و باید پلیس راه در تامین محل ایستادن نیروها دقت کند تا جان مامور ما به خطر بیفتد.

او افزود: بنده می گویم مامور ما برای حفظ سلامتی خود اگر خودرویی تخلف می کند نباید جلوی آن بیاید اگر خودرویی تخلف کرده اعمال قانون کنید اما جلوی آن نروید تا جان خودتان به خطر نیفتد. در محل هایی مستقر شوید که از امنیت نسبی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: درباره اعمال قانون وظیفه خود را با حفظ متانت و برخورد اسلامی انجام دهید. رعایت کنید در برخورد با مردم برخورد شایسته داشته باشید هرکسی هم که می خواهد باشد برای ما تفاوتی ندارد و ما شهروندان مان را به شهروند درجه یک و دو و سه تقسیم نمی کنیم و همه شهروندان برای ما عزیز هستند. خوشبختانه روز به روز رفتار سازمانی ما افزایش داشته است ما باید  پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز