خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برنامه حرکت قطارهای مترو در ایام نوروز/ علت توقف اجرای تست رایگان کرونا در ایستگاه‌ها/ واکنش به طولانی بودن سرفاصله حرکت قطارها

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۴۵۷

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن تشریح برنامه حرکت قطارهای مترو در ایام نوروز نسبت به طولانی بودن سرفاصله حرکت قطارها واکنش نشان داد.

«فرنوش نوبخت» مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تغییر ساعت فعالیت مترو در روزهای پایانی و آغاز سال نو گفت: برنامه خاصی برای ایام عید نداریم، همه‌ساله در آخرین پنجشنبه سال مترو برنامه‌ای داشت که امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی برنامه ویژه‌ای را تدارک ندیده‌ایم و قطارها با همان سر فاصله ۵ دقیقه در خط یک مترو به سمت حرم امام حرکت خواهند کرد. 

او درباره برنامه حرکت قطارها در تعطیلات نوروز گفت: در ایام عید و تعطیلات نوروز زمان‌بندی بدین صورت است که در روزهای تعطیل برنامه حرکت قطارها همانند روزهای تعطیل انجام و در سایر روزها برنامه نیمه تعطیل را اجرا خواهیم کرد و مانند روزهای عادی سرفاصله حرکت قطار سه دقیقه و سه و نیم دقیقه نیست و با سرفاصله ۵ دقیقه حرکت خواهند کرد. این برنامه تا روز ۱۳ فروردین ادامه دارد و پس از آن حرکت قطارها به برنامه روزهای عادی برمی گردد. 

 آمار مسافران مترو در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر

نوبخت درباره آمار مسافران مترو در ایام پایانی سال گفت: آمار مسافران مترو در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است. 

او در پاسخ به سوالی درباره علت توقف انجام تست رایگان کرونا در ایستگاه‌های مترو گفت: متوقف نشده است ما ایستگاه‌ها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم، اما ظاهرا اعلام کردند کیت‌های تشخیص آن‌ها تمام شده است و به عمد کار را متوقف نکرده‌ایم. از جزئیات دقیق‌تر اطلاعی ندارم اما هر زمانی که درخواست اجرای این طرح باشد برای اجرای آن امکانات خود را در اختیار می‌گذاریم. 

واکنش به سرقت کیف و موبایل در مترو

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در واکنش به اینکه رئیس پلیس مترو تهران بیشترین جرائم در مترو را سرقت کیف پول و موبایل اعلام کرده است، گفت: شبکه مترو از امنیت خوبی برخوردار است اما ازدحام در آن وجود دارد و در شبکه‌ای به این گستردگی ممکن است اتفاقاتی نیز در آن رخ دهد و همه باید مراقب باشیم. 

نوبخت ادامه داد: تردد یک میلیون نفر جمعیت در مترو معادل جمیعت شهری بزرگ است و ممکن است اتفاقاتی رخ دهد. 

او تاکید کرد: همه باید در استفاده از پله برقی و در هنگام سوار و پیاده شدن از قطار مراقب باشند و از دستفروشان جنس نخرند. 

نوبخت با بیان اینکه تمامی تمهیدات در مترو در راستای تامین، حفظ و ارتقا سلامتی و رفاه شهروندان است، گفت: راجع به این مساله موضع گیری نمی‌کنم، چرا که همه جا ممکن است این اتفاق بیفتد. 

به دلیل محدودیت حرکت قطارها در مترو از مردم عذرخواهی می‌کنیم

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به این سوال که در ایستگاه‌های جدید مترو به ویژه خط ۶ و ۷ سرفاصله حرکت قطارها طولانی است و گلایه شهروندان را مبنی بر طولانی بودن انتظار ورود قطار به ایستگاه در پی داشته است، گفت: سرفاصله در این خطوط ده دقیقه است. در این خطوط در تجهیزات کنترلی و نظارتی محدودیت داریم، اما شبکه‌های مختلف و سطح بندی داریم و به دلیل نبود پایانه تعداد قطار زیادی را نمی‌توانیم در خط قرار دهیم از طرفی تعداد قطارها نیز کم است و باید پایانه‌ها راه اندازی شود و قطار به این خطوط تزریق شود. 

او ادامه داد: محدودیت‌هایی داریم که اگر برطرف شود سرفاصله حرکت قطار در این خطوط تامین می‌شود. اما حداکثر توقف ده دقیقه است و از شهروندان به دلیل محدودیت‌هایی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است عدرخواهی می‌کنیم. 

نوبخت گفت: مشکل جدی در محدودیت‌ها است و با این وجود در خدمت شهروندان هستیم و امیدواریم شرایط را بر ما ببخشند، مترو تهران مزایای زیادی دارد و این ده دقیقه‌ها به جایی نمی‌رسد. 

فوت چهار نفر از پرسنل مترو در اثر کرونا

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: سال بسیار سختی را به دلیل کرونا سپری کردیم و یکی از پیچیده‌ترین سال‌ها در مترو بود. چهار نفر از همکاران خود را به دلیل کرونا از دست دادیم و تعدادی از همکاران نیز به کرونا مبتلا شدند. پیمانکاران ما سختی کشیدند و در تعهدات و پرداختی به دلیل کمبود درآمد بدقولی کردیم. 

او افزود: اما این شرایط گذشت و توانستیم تعهدات خود را انجام دهیم و به رغم همه محدودیت‌ها سرفاصله حرکت قطارها حفظ شد و امیدواریم در سال آینده شرایط بهتری را تجربه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز