خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سند چشم‌انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالروز آزادسازی خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۳۶۰

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت «۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا» در گفت‌وگو با برنامه «گفتگوی روز» رادیو گفت‌وگو به تشریح برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی با اشاره به دستور امام راحل برای تأسیس بنیاد شهید گفت: یکی از برکات و نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی، تحولات بسیار ارزشمند و ماندگاری بود که از همان ابتدای انقلاب به دستور امام راحل شکل گرفت. در آن روزی که بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی تأسیس شد کمتر کسی فکر می‌کرد که این ایده بلند و آینده‌نگری امام خمینی(ره) نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی به یک نهاد مقدس و اثرگذار تبدیل شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با شروع جنگ تحمیلی علیه ایران، جمعی از مردان و زنان غیور این سرزمین قد علم کرده و هشت سال پیاپی از حیثیت، هویت، استقلال، عظمت و ارزش‌های انقلاب دفاع کردند و هر چه قدر هم که از انقلاب جلوتر رفتیم بیشتر به ارزش‌ها و برکات تأسیس بنیاد شهید پی بردیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه همزمان با آزادسازی اسرای هشت سال دفاع مقدس، ستاد رسیدگی به امور آزادگان و بنیاد مستضعفان و جانبازان به فرمان امام(ره) شکل گرفت، ادامه داد: در سال ۸۲ با صدور فرمان مقام معظم رهبری این سه نهاد مقدس در هم تجمیع و ادغام شدند و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت و امروز هم این توفیق بزرگ نصیب ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران شده که در خدمت عزیزان جامعه ایثارگری و خانواده‌های معظم آنها باشیم.

اوحدی با اشاره به نوع نگرش پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) به مسئله شهادت و ایثارگری گفت: یکی از مأموریت‌ها و رسالت‌های مهم حضرت زهرا(س) سرکشی به خانواده‌ معظم شهدا و مجروحان جنگ احد بود و البته آن حضرت خودشان هم شهید، همسر شهید و مادر شهید هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه روز شهید افزود: امروز حجت بر ما تمام شده است و اگر نسل‌های گذشته اتفاقات اسلام و کربلا را سینه به سینه نقل کردند و شنیدند اما امروز جامعه انقلابی به چشم دیدند که تأسی به ارزش‌ها و مبانی فکری اهل بیت(ع) چه عظمتی در کشورمان به وجود آورد.

اوحدی همچنین به دو مأموریت و رسالت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: رسالت نخست مربوط به ارائه خدمات است که البته هر اقدامی هم که انجام شود کم است و جبران حتی یک شب نبود پدر برای دختر شهید و یا سختی زندگی یک شب جانباز قطع نخاع و گردن هم نمی‌شود اما رسالت دوم و اصلی بنیاد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد سند چشم‌انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شورای مهندسی فرهنگی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب مصوبه‌ای ابلاغ کردند که سند چشم‌انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران باید توسط خود بنیاد و دستگاه‌های همکار تدوین شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه‌ای در این خصوص با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یک ماه اخیر گفت: کلیات این سند بر مبنای اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی تدوین شده و در روز سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر رونمایی خواهد شد.

معاون رییس جمهور به ضرورت مشارکت و استفاده از ظرفیت تشکل‌های گوناگون ایثارگری در برنامه‌ها و تصمیمات بنیاد اشاره کرد و گفت: یکی از برکاتی که نصیب ما شده وجود جامعه ایثارگری فعال و پویاست، این تشکل‌ها پل توانمند بسیار قوی برای ارتباط دو سویه بنیاد با جامعه هدف و پشتوانه قوی برای تحقق برنامه‌های بنیاد هستند.

معاون رییس جمهور، دفاع از حریم علم و درمان کشور را نیز به برکت تأسی به شهدا دانست و گفت: کارنامه عزتمندانه کادر درمان و پرستاری امروز حاصل همین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و تأسی به شهداست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد پویش «شهید مهربان من» نیز خاطرنشان کرد: اخیراً فرزندان شهید در این پویش، به نیابت از هر شهید یک یتیم را سرپرستی کردند و در همین ایام نیز ویژه برنامه‌ای از ایلام شروع شده و از ایلام هم به سراسر کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز