خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

منابع مالی برای حمایت دارویی از بیماران نادر کافی نیست/ انتقاد از عدم انجام غربالگری‌های درست برای شناسایی به موقع بیماری

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۳۱۷

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه در کشور غربالگری‌های درستی انجام نمی‌شود تا تعداد بیماران خاص و نادر را کاهش دهیم.

«حسینعلی شهریاری» رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به قیمت داروهای بیماران نادر و خاص و بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای این بیماران، بیان کرد: داروی بیماران خاص و نادر بسیار گران است و متاسفانه منابع مالی که دولت در اختیار می‌گذارد، کافی نیست‌.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید که هر روز تعداد این بیماران رو به افزایش است و بیشتر این بیماران به داروهای خارجی و گران قیمت برای روند درمانی نیاز دارند، در این مدت هم ما فشار آوردیم تا دلار ۴۲۰۰ تومانی برای این بیماران باقی بماند، چون می‌خواستند قیمت دارو را افزایش دهند که در این صورت واقعا تهیه دارو برای بیماران  فاجعه می‌شد.

شهریاری با اشاره به اعتراض خانواده‌های بعضی از این بیماران نسبت به کمبود و گران بودن دارو، افزود: واقعا به این خانواده‌ها حق می‌دهیم، و از طرفی واقعا منابع مالی کافی نیست، اما توجه داشته باشید که قصد دولت این نیست که نخواهد کمکی کند، مشکلاتی وجود دارد و در کل مقوله درمان در کشور هزینه بر است.

وی گفت: متاسفانه در کشور غربالگری‌های درستی هم انجام نمی‌شود تا تعداد بیماران خاص و نادر را با شناسایی به موقع کاهش دهیم.

شهریاری افزود: منابع مالی برای حمایت از بیماران خاص و نادر جوابگو نیست تا حمایت‌ها از آنان تکمیل شود، مثلا منابع این بیماران را دولت از یارانه گذاشته ولی تا الان پول قابل توجه به وزارت بهداشت نداده است.

وی در پایان گفت: وقتی پولی نباشد نمی‌توان این بیماران را حمایت کرد، مجلس ردیف بودجه می گذارد، اما این دولت است که باید تخصیص دهد که همان مبلغ هم تخصیص داده نشده و خود وزارت بهداشت و درمان هم الان مشکل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز