خبرگزاری کار ایران

از پیتزای ده میلیونی تا ساندویج پنج میلیونی در صف مالباختگان اسکیمر

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۳۱۵

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از کارتهای بانکی شهروندان به روش اسکیمر خبر داد و گفت: مجرم در پوشش پیک موتوری رستوران با سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان، اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" گفت: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ اعلام کردند در حالیکه کارت عابربانک در اختیار خودشان بوده، در چندین مرحله مبالغ بالایی از حسابش برداشت شده است، با ثبت اظهارت این افراد، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارشناسان این پلیس اقدامات ویژه ای را آغاز کردند و با مطالعه اظهارات شکات پرونده موردی مشکوک توجه آنها را به خود جلب کرد و متوجه شدند همه مالباختگان در برخی موارد که از کارت خود استفاده کرده بودند جهت پرداخت مبلغ سفارش فست فود از یک رستوران در یک منطقه از تهران بوده است و بعد از آن مورد سرقت قرار گرفته اند.

 وی افزود: با بررسی های بیشتر و درنظر گرفتن همه جوانب پرونده، برای پلیس محرز شد مجرم با نصب یک دستگاه اسکیمر در دستگاه های کارتخوان با پوشش پیک موتوری رستوران اقدام به سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان می کند و در ازای خرید فست فود مبالغ بسیار زیادی را بصورت غیرمجاز از حساب مشتریان آن رستوران برداشت کرده است.

گودرزی بیان داشت: اقدامات فنی و تخصصی افسران سایبری این پلیس نتیجه داد و مجرم شناسایی شد و با مشخص شدن اطلاعات هویتی وی برای پلیس پس از تشریفات قضایی،متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: این کلاهبردار اینترنتی پس از انتقال به پلیس فتا از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد اما پس از روبه رو شدن با شکات پرونده  و ادله موجود ضمن پذیرش جرم ارتکابی به کلاهبرداری از حدود ۲۱ نفر با این روش به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال اعتراف کرد و اقدامات مجرمانه خود را شرح داد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه کلاهبرداری با این روش عموما ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت‌های بانکی می‌باشد توصیه کرد: انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً و با رعایت جوانب امنیتی انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز