خبرگزاری کار ایران

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با موادمخدر:

۶۹ سرپناه در کشور داریم/ ایران دارای گسترده‌ترین شبکه درمان و کاهش آسیب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۱۲۳

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۶۹ مرکز شلتر یا سرپناه در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تویسرکان‌منش، مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های درمان و کاهش آسیب را ایران دارد که در این سه دهه با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده و خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دو شیوه درمانی برای اعتیاد وجود دارد، ادامه داد: یک روش، درمان داوطلبانه است که طبق قانون ۸ نوع ترک اعتیاد داوطلبانه داریم در سال ۹۹ بیش از ۷۴۲۸ مرکز سرپایی درمان  ۹۶۴ هزار و ۹۲۲ نفر را پوشش داده اند. همچنین هزار و ۹۷ مرکز اقامتی میان مدت و کمپ داریم که ۱۹۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادند.

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: همچنین ۲۷ مرکز تی سی یا اجتماع درمان مدار داریم که مدت اقامت در این مراکز بیشتر است و بیش از ۲هزار و ۹۰۰ نفر را تحت پوشش دارند.

تویسرکان‌منش درباره مراکز کاهش آسیب گفت: معروفترین این مراکز مراکز دی آی سی یا مراکز گذری است. باتوجه به اینکه اولین موج ایدز در بین معتادان تزریقی بود ما برنامه‌های جدی کاهش آسیب را دنبال کرده و توانستیم ازاین طریق شیوع ایدز در معتادان تزریقی را کنترل کنیم و سالهاست که الگوی ایدز اعتیاد تزریقی نیست.

وی ادامه داد: ۱۹۱ مرکز گذری داریم که ۳۵ هزار نفر را تحت پوشش دارند. ۳۱۴ تیم سیار در این مراکز در پاتوق‌ها سرکشی می‌کنند و خدمات حمایتی مددکاری را ارایه می‌دهند ۶۹ مرکز شلتر یا سرپناه در کشور داریم. بیش از ده هزار و ۶۵۰ نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند ۴۶ مرکز سیار به صورت موبایل ون داریم که به بیش از ۳۱ هزار و ۹۲۴ نفر خدمات داده‌اند ۲۶ کانکس نیز راه‌اندازی شده است و به بیش از ۴۵۰۰ نفر خدمات داده‌اند همچنین ۳۶ مرکز دی آی سی شلتر راه اندازی شده که به بیش از ۲۰ هزار نفر در ۱۱ ماهه گذشته خدمات داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز