خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری بیش از ۶ هزار کارگاه آموزش پیش از ازدواج در سال ۹۹/ اعلام برنامه‌های معاونت امور جوانان در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۰۷۵

معاون مدیرکل معاون ساماندهی امور جوانان از برگزاری بیش از ۶ هزار کارگاه آموزش پیش از ازدواج در سال ۹۹ خبرداد.

«اعظم کریمی» مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آموزش‌های پیش از ازدواج و فعالیت‌هایی که دراین زمینه انجام شده است توضیح داد و گفت: معاونت امور جوانان با استناد به سیاست‌های کلی جمعیت، سیاست‌های کلی خانواده و ماده‌ی ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، اقدامات آموزشی، فرهنگی و مشاوره‌ای و تسهیلاتی را در سال جاری انجام داده است.

کریمی بیان کرد:‌ از آنجا که ما متولی آموزش‌های قبل از ازدواج در کل کشور هستیم، دستورالعملی را به سراسر کشور برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا تلاش شد که این دوره‌ها به صورت غیر حضوری، مجازی و آنلاین برای جوانان، زوجین جوان و خانواده‌ها در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور و بصورت رایگان از طریق مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و توسط سمن‌های حوزه‌ی ازدواج و خانواده برگزار شود.

کریمی با بیان اینکه ما طبق یک پژوهش نیازسنجی و میزان تاثیر این آموزش‌ها را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: ما در این زمینه پژوهش‌هایی انجام داده‌ایم که کماکان نیز در حال انجام است. از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از شش هزار کارگاه آموزشی در کل کشور برگزار شده است. علاوه بر این با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان صادر کننده مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده است، تاکنون مجوز ۳۸۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده صادر شده است.

وی با بیان اینکه با حمایتی که از این مراکز می‌شود، این مراکز خدمات مشاوره‌ای را برای جوانان و خانواده‌ها خواهند داشت، تصریح کرد: در ایام کرونا به بیش از ۳۱۵ هزار نفر از متقاضیان مشاوره‌ی تلفنی و اینترنتی ارائه شده است. در همین خصوص ما سامانه‌ی ملی امید زندگی را راه‌اندازی کردیم که تعدادی از مراکزمان در این سامانه حضور دارند و متقاضیان می‌توانند به آن سامانه مراجعه کنند و درخواست مشاوره کنند تا ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای رایگان بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که برای تعداد ۸۰۰ نفر از روانشناسان و مشاوران دوره‌های دانش‌افزایی را برگزار کرده ایم و در همین راستا در سال ۹۸ دو دوره و در سال ۹۹ پنج دوره، چهار دوره مجازی و یک دوره حضوری برگزار شد.

کریمی خاطرنشان کرد: از بیش از ۲۷۰ اثر محصولات رسانه‌ای در قالب انیمیشن، فیلم کوتاه، موشن گرافی و… در موضوعات کاهش آسیبهای اجتماعی، فرهنگسازی ازدواج آگاهانه و پایدار و فرزندآوری حمایت های لازم صورت گرفته است.

کریمی گفت: تدوین بانک اطلاعاتی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به بصورت کتاب الکترونیک، برگزاری برنامه‌های هفته‌ی ازدواج، اهدا ۱۲ هزار جهیزیه به زوجین نیازمند در سراسر کشور نیز انجام شده که پویش «تهیه جهیزیه» تا اردیبهشت ادامه دارد. همچنین برگزاری بازیهای جدی رایانه‌ای با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای در سال ۹۹ با موضوع مهارتهای زندگی در دوران پاندمی و سبک زندگی در دوران کرونا از دیگر اقدامات بوده است

وی توضیح داد: با توجه به اینکه آموزش و مشاوره جزء شرح وظایف معاونت امور جوانان است، به طبع ما این برنامه و تولیدات ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای را در سال ۱۴۰۰ هم داریم. اکثر برنامه‌هایی که عنوان شد در سال ۱۴۰۰ نیز به قوت خود باقی است.

مدیرکل معاونت امور جوانان درباره تسهیلات ازدواج جوانان افزود: بانک مرکزی در خصوص وام ازدواج همکاری خوبی با وزارت ورزش و جوانان داشته است. ما هر ماه آمار تسهیلات ازدواج را از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم و پس از رصد و تحلیل؛ آمارها به کل کشور ارائه می‌شود و افرادی را که در استان‌ها در صف انتظار زیاد هستند احصاء شده و اعلام می کنیم تا بتوانیم توسط شورای هماهنگی بانک‌های استانی اقداماتی را انجام دهیم که افراد کمتری در آن استان در صف انتظار داشته باشیم.

کریمی افزود: همچنین از ۳۰ طرح سمن‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور مرتبط با توسعه اجتماعی جوانان و موضوعات حوزه ازدواج و خانواده حمایت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز