خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پیش‌بینی افزایش چشمگیر بیماران کرونایی در پی مسافرت‌های نوروزی/ قدرت تشخیص ویروس جهش یافته در همه‌ی بیمارستان‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۷۰۴

رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: تا امروز حدود ۸۰ نفر از پرسنل بیمارستان را واکسینه کردیم، واکسن‌ها هر چند به کندی اما به صورت تدریجی وارد تمام بیمارستان‌ها می‌شوند و واکسیناسیون در حال انجام است.

«رضا جلیلی خشنود» رئیس بیمارستان شهدای تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به افزایش ورودی بیمارستان طی روزهای گذشته، بیان کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته با افزایش نسبی در ورودی بیماران کرونایی مواجه بودیم و در ورودی بیماران از نظر میرایی و گیرایی در طی روزهای گذشته یک افزایشی را داشتیم. 

وی ادامه داد: همچنان بیشترین رنج سنی بیماران، افراد بالای ۵۰ سال هستند، البته نسبت به ماه‌های اول شیوع کرونا ابتلای سن و سال‌های پایین‌تر را هم مشاهده می‌کنیم، ولی شرایط هنوز به آن مرحله نرسیده تا بخش‌های غیرکرونا را برای خدمات کرونایی تعطیل کنیم.

خشنود افزود: ولی اگر وضعیت مسافرت‌های درون شهری، برون شهری نوروزی و گردهمایی‌های شبانه کنترل نشود و به آن پروتکل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت و ستاد کرونا عمل نشود، به خصوص که در نزدیکی عید نوروز هستیم، قطعا در هفته‌های آتی با افزایش چشمگیر بیماران در بخش‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد که در این شرایط بخش‌های جدید بیمارستانی را دوباره باید برای کرونا در نظر بگیریم.

رئیس بیماراستان شهدای تجریش در مورد تعداد کادر واکیسنه شده‌ کرونا، ادامه داد: تا امروز حدود ۸۰ نفر از پرسنل بیمارستان را واکسینه کردیم، واکسن‌ها هر چند به کندی اما به صورت تدریجی وارد کلیه بیمارستان‌ها می‌شوند و در حال انجام است.

وی در مورد تشخیص ویروس جهش یافته‌ در بیمارستان‌ها، گفت: ما قدرت شناسایی تشخیص ویروس جهش یافته از ووهان را در همه‌ی بیمارستان‌ها نداریم ولی قطعا یک مخلوطی از ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی، ویروس قدیمی و یک تعدادی ویروس جهش یافته‌ی دیگر وجود دارد، اما خوشبختانه واکسن کرونا روی همه‌ی آنها تاثیر دارد.

خشنود با اشاره به وضعیت کادر درمان بیان کرد: خوشبختانه در بیمارستان با مراقبت‌هایی که از پرسنل و کارکنان بیمارستان انجام شد، شهید نداشتیم و همه کسانی که درگیر کرونا شدند با مراقبت به سرکار برگشتند، اما در هر حال بیش از یک سال است، کادر درمان با ویروس درگیر است و این خستگی کادر درمان قطعا در عملکردش تاثیر خواهد داشت.

وی در پایان افزود: بنابراین از ملت عزیز می‌خواهیم با مواردی که به آنها گوشزد شده و رعایت پروتکل‌ها کمک شایانی به کادر درمان کنند، کادر درمان در این یک سال با جان و دل ایستادگی کردند و برای سلامت جامعه کوشش فراوانی از خود نشان دادند، ما می‌توانیم با رعایت پروتکل‌ها به آنها یک خسته نباشید بگوییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز