خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه اصولگرایان برای انتخابات شوراها از زبان چمران/ مردم بخواهند، کاندیدا می‌شوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۴۴۳

رئیس سابق شورای شهر تهران توضیحاتی درباره برنامه اصولگریان در انتخابات شوراها ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه اصولگرایان برای حضور در انتخابات شوراها گفت: برنامه ریزی منسجم و پیچیده ای که باید سعی کنیم ساده تر شود را برای شوراهای سراسر کشور پیش بینی کرده ایم که در بسیاری از نقاط نیمی از مسیر طی شده است اما برای تهران هنوز آغاز نشده است چرا که بزرگ است و این فرایند طول می کشد و شرایط مقداری سخت تر است.‌

چمران افزود: گفتیم شورای مرکزی ائتلاف از آنجایی که برای ریاست جمهوری فعالیت می کند، عده ای را انتخاب کند که برای شوراها همان افراد فعالیت داشته باشند تا فعالیت در شوراها تخصصی باشد و از حالت سیاسی جدا شود.

او با بیان اینکه شوراها نباید سیاسی باشند اضافه کرد: البته که داشتن دیدگاه سیاسی و انقلابی ضروری است، اما باید از حالت سیاسی خارج و تخصصی شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ائتلاف در تهران گفت: هنوز برای تهران تصمیم گیری نشده است و براساس برنامه ریزی ها برای تهران احتمالا ۹ نفر انتخاب می شوند که آنها مسائل شورای شهر تهران را برنامه ریزی کنند. این ۹ نفر از حدود ۱۵ متخصص در رشته های مختلف شهری از مدیریت شهری گرفته تا اقتصاد شهری، حقوق، حمل و نقل و ترافیک، عمران، معماری، شهرسازی،پزشکی و سلامت شهری و نظایر آنها  دعوت می کنند و این مجموعه ۹ نفره و ۱۵ نفره برای افراد تصمیم می گیرند. 

چمران با بیان اینکه از افراد نام نویسی می شود و آنهایی که همسو، همفکر و همکار هستند را به مجمع مجازی چندهزارنفری که در تهران شکل می گیرد معرفی می کنیم. این مجمع سه برابر ظرفیتی که در تهران نیاز است(63 نفر) را معرفی و این گروه براساس تخصص ها این افراد را گزینش و معرفی می کنند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا خودتان در این دوره ثبت نام می کنید یا خیر گفت: بستگی به تشخیص مردم دارد، اگر دوست دارند که ثبت نام کنیم حضور می یابیم. هنوز مردم چیزی نگفته اند که ببینم ثبت نام کنم یا نه. خودم برنامه ای ندارم که بیایم تا فضا به جوانترها سپرده شود اما به دلایلی که یکی از آنها داشتن تجربه و تخصص در زمینه مدیریت شهری بوده، دوستان ما این دعوت و تکلیف را می کنند.

چمران گفت: اگر دوستان و مردم ضروری می دانند ما در خدمتیم. ثبت نام نکرده ام و باید تصمیم بگیرم و با تعدادی از دوستان و مردم مشورت می کنم. عموما افرادی که می شناسند می گویند در انتخابات شرکت کن.

او در پاسخ به این سوال که آیا در رایزنی ائتلاف ۱۵ نفره گزینه شهردار هم مشخص شده است یا خیر گفت: درباره مصداق شهردار صحبت نکرده ایم اما برای شهردار مشخصه هایی را تهیه کرده ایم‌ که آنها را اعلام می کنیم اما روی گزینه مشخصی تمرکز نکرده ایم. برخی گفته اند فلانی دوست دارد شهردار شود.گزینه هایی هستند که توانمندی های خوبی دارند اما باید فکر و مشورت کرد و جمعی تصمیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز