خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش برف و باران در ۲۳ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۴۳۰

سازمان هواشناسی اعلام کرد بارش‌ها از غرب و شمال‌غرب آغاز و گستره آن بعد ازظهر به سواحل خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس و مرکز کشور خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، این سامانه فردا تقویت شده و به جز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، و جنوب استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و فارس، در سایر مناطق بارش و وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. 

به پیش بینی هواشناسی از امروز پنج شنبه، تا شنبه دمای هوا در بیشتر مناطق به‌ویژه نیمه شمالی کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد. 

مدیریت بحران استان تهران هم با هشدار درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی، آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش دید از کوهنوردان خواست تا اطلاعیه بعدی از صعود به ارتفاعات کوهستانی تهران خودداری کنند. 

فردا جمعه، بر شدت و گستره فعالیت این سامانه بارشی افزوده شده و به جز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب در سایر مناطق کشور بارش برف و باران خواهیم داشت. از بعدازظهر شنبه هفته آینده با حرکت به سوی شرق از شدت این سامانه در نواحی غربی کاسته شده و فعالیت آن به سواحل دریای خزر بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور محدود می‌شود. 

اواخر شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و یکشنبه برای اکثر مناطق جعبه پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی شده است. 

همچنین شنبه هفته آینده برای نواحی جنوبی و نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. 

دریای خزر از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا اوایل وقت شنبه مواج و طوفانی است. همچنین طی ۳ روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز