خبرگزاری کار ایران

توسعه همکاری‌های آموزشی وزارتخانه‌های آموزش پرورش و راه وشهرسازی در صنعت حمل ونقل ریلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۳۸۶

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فیمابین دو وزارتخانه آموزش وپرورش ومسکن وشهرسازی در سالن جلسات ریاست جمهوری برگزارشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کمرئی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش  در جلسه امضاء تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسکن وشهرسازی با اشاره به سابقه همکاری‌های این دو وزارتخانه در موضوع آموزش‌های مهارتی، اجرای نظام جدید آموزش متوسطه و فصل دوم آیین نامه همکاری موسسات تولیدی و دستگاهای اجرایی را نقطه آغاز این همکاری‌ها دانست و افزود:در حال حاضر هشت رشته مرتبط با حمل ونقل ریلی مصوب و آماده اجرا وجود دارد که با تصویب این تفاهم نامه در صورت لزوم در بازنگری در عناوین و بروزرسانی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

کمرئی همکاری‌های این دو وزارتخانه را در رشته حمل ونقل عمومی در شاخه فنی حرفه‌ای در هفت استان کشور، درغالب یازده هنرستان از اقدامات رو به توسعه دانست و اضافه کرد: علاوه بر آن در رشته‌های مرتبط با صنعت هوایی نیز در شاخه کارودانش با تاسیس هنرستان و تعریف رشته‌های دستیار فنی تعمیر و نگهداری، مهمانداری هواپیما و هوانوردی دامنه همکاری‌ها گسترش یافته و تاسیس هنرستان‌های مرتبط با حمل ونقل ریلی فرصت‌های جدیدی را پیش روی علاقمندان آموزش‌های مهارتی خواهد گذاشت. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بعضی استان‌های کشور اکنون درخواست تاسیس هنرستان وابسته در حمل ونقل ریلی را دارند که امضای این تفاهم نامه زمینه را برای پاسخگویی به آن‌ها فراهم خواهد کرد. 

گفتنی است رشته‌های خط و ابنیه راه آهن، مکانیکی واگن، مکانیکی لوکوموتیو، برق لوکوموتیو، مکانیکی قطار، مهمانداری قطار، لوکوموتیو رانی و سیروحرکت راه آهن هشت رشته‌ای است که در حوزه حمل ونقل ریلی مجوز تاسیس دارند. 

در پایان جلسه وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی تفاهم نامه همکاری بین دو وزارتخانه را امضا کردند. 

گفتنی است در این مراسم که فیمابین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی بوده است معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر راه و شهرسازی که مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است به عنوان نمایندگان تام الاختیار دو وزارتخانه در پیگیری واجرای تفاهم نامه معرفی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز