خبرگزاری کار ایران

طرح ملی شهید سلیمانی تجلی مودت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۲۴۷

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در مراسم آغاز مرحله جدید رزمایش کمک های مومنانه و نمایش دستاوردهای یک ساله کمک های مومنانه سپاه تهران بزرگ، رمز کامیابی طرح شهیدسلیمانی را حضور مردم و تعلق آن به مردم دانست.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی در مراسم آغاز مرحله جدید رزمایش کمک های مومنانه و نمایش دستاوردهای یک ساله کمک های مومنانه سپاه تهران گفت: امروز رونمایی از دستاوردهای سترگ سپاه همیشه سرافراز تهران که حاصل فداکاری ها و مجاهدت های بسیجیان در طول یکسال اخیر، علی رغم تمام سختی ها و فراز و فرودهای پیش رو بوده است را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بسته متنوعی از خدمات آموزشی، فرهنگی، حمایتی، ترویجی، ایجابی و بهداشتی نشان دهنده حجم متراکم ایثارگری ها و ممارست های غرورانگیز نیروهای بسیج و سپاه است. این نیروها در روزهای شکل گیری بحران کرونا، در ابتدای صف ارائه خدمت حاضر بودند، سخاوتمندانه، هرآنچه در لجستیک داشتند را به کار گرفتند و همگام، همدل و همراه با فرزندان غیور این مرز و بوم در کسوت مدافعین سلامت حرکت کردند.

زالی تصریح کرد: امروز شاهد تبلور افتخارآمیز این همگامی و همدلی بین کنشگران پرافتخار عرصه سلامت و دریادلان بسیجی و تمام عزیزان در سپاه معزز تهران بزرگ هستیم. این همدلی در طرح محله محور شهید سلیمانی ابعاد متفاوت و رهیافت های سترگی دارد و این طرح باید با شادابی و نشاط بیشتر ادامه داشته باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، طرح ملی شهید سلیمانی را تجلی مهرورزی و مودت اجتماعی و نماد بزرگ ایثار دانست و افزود: این طرح به همه آحاد مردم تعلق دارد و توفیقات فنی آن در عرصه ملی و بین المللی می تواند به عنوان کارنامه ای مشعشع و درخشان مردم ایران در دسترس قرار گیرد. رمز کامیابی این طرح بزرگ اجتماعی، حضور مردم، تعلق آن به مردم و محشور بودن با شهروندان است.

زالی ضمن تشکر از تمامی بسیجیان، نیروهای سپاهی و سایر جهادگران که در این طرح فداکارانه، خدمت کردند، اظهارکرد: گام چهارم این طرح، روز گذشته کلید خورد و امیدوارم همچون مراحل گذشته، کارنامه درخشانی از خدمات این مرحله نیز به نمایش گذاشته شود.

وی در خصوص استفاده بهینه و هوشمندانه از ظرفیت بسیج اقشار گفت: بهره وری از این ظرفیت در قالب طرح شهید سلیمانی، ابتکاری خلاقانه است. همچنین بالغ بر ۳۲ هزار بسیجی داوطلب سپاه تهران در این طرح مشارکت دارند و این حضور مستمر بسیجیان با حجم بالای خدمات، تهران را رکورددار و پیشتاز نسبت به سایر شهرهای کشور کرده است. در قالب برنامه استقرار کلینیک های سیار، برای تقویت لجستیک، ۱۸۴ پایگاه موقت به همت سپاه تهران برای استمرار خدمات همپوشانی و لکه گیری قالب طرح شهید سلیمانی شکل گرفت و در ۳۷۰ محله فعالیت می کرد.

وی گفت: به هنگام ترین و استانداردترین برنامه های آموزشی نیز به همت این فداکاران تولید شد همچنین شهر تهران به همت نیروهای سپاه، در تمام سنجه های رهگیری بیماران کرونایی، بالاترین رتبه کشوری را کسب کرده است.

حجم انبوه و سازمان یافته کمک های مومنانه بی نظیر است

سردار غلامرضا سلیمانی - رییس سازمان بسیج مستضعفین - اظهارکرد: ملت ایران در عرصه سلامت و مواجهه با ویروس کرونا، بهترین شرایط را در بین کشورهای دیگر دارد. طبق گزارشات موسسه های افکارسنجی متعدد داخلی و خارجی، بالاترین میزان رضایت مردم در مولفه های گوناگون از عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی ادامه داد: آزمایشات فاز انسانی واکسن های تولید داخل مطابق با تمام شرایط علمی و تخصصی نیز در حال پیشروی است و امیدواریم واکسیناسیون به صورت گسترده به زودی آغاز شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه بالاترین مرگ و میرها در شهرهای کشورهای آمریکایی و اروپایی با تمام امکانات پیشرفته و سیستم بهداشتی و درمانی بزرگ رخ داده است، گفت: در کشور ما اینگونه نیست و آمار مرگ و میر بسیار پایین تر است. اداره چنین شهر بزرگی مثل تهران در بحران، کاری دشوار و پیچیده است. از همین رو جا دارد از ایثارگری دکتر علیرضا زالی - فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران - و سردار حسن حسن زاده - فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ - و تمام همکارانشان تقدیر کنم.

سلیمانی اضافه کرد: البته این تلاش ها فقط به بحث کرونا محدود نشد و همه نیازهای متناسب با شرایط بحرانی مردم مدنظر قرار گرفت. نهضت کمک های مومنانه شکل گرفت و به مرور زمان این کمک ها به صورت فرهنگی نهادینه شد. این حجم انبوه و سازمان یافته کمک ها و اینکه هیچ نیازمندی از حمایت خارج نباشد، بی نظیر است.  

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، این ملت در جریان این آزمون بحرانی قوی بود، قوی تر شد، این ملت عزیز بود و عزیزتر شد، این ملت منسجم بود و منسجم تر شد.

سلیمانی ادامه داد: در حالی تحقیقات در زمینه واکسن داخلی رو به اتمام است که کشورهای دنیا درخواست خرید واکسن های ایرانی را مطرح می کنند. این موضوع بسیار افتخار آمیز است. تاخیر و دیرکرد پیش آمده در تولید واکسن هم در این مسائل علمی، تاخیر محسوب نمی شود چراکه دقت و کارآمدی محصول، اولویت است. این قبیل واکسن ها بهترین و موثرترین واکسن های دنیا می شود.

وی افزود: امیدواریم با اجرای گام چهارم طرح محله محور شهید سلیمانی، به توفیقات بزرگی برای کنترل بیماری دست پیدا کنیم. بیش از ۶ میلیون نفر در مرحله اول به عنوان سفیران سلامت در قالب این طرح همکاری کردند.  

به گفته رییس سازمان بسیج مستضغفین، در این بحران کرونا، ستاد عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران بزرگ هم از موفق ترین ها بوده است. امیدواریم سال آینده با استمرار این تلاش ها و فداکاری ها سال آرامش ملت ایران باشد.

توزیع یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ

سردار حسن حسن زاده - فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ - اظهارکرد: عملکرد بسیج و سپاه، نظام بهداشت و درمان و تمام دستگاه هایی که در بحران کرونا در این یک سال گذشته مجاهدت به خرج دادند، قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت: از همان ابتدا در حوزه ضدعفونی کردن محله ها و معابر تهران، که پیچیده ترین شهر کشور است، بسیجیان خوش درخشیدند و این فداکاری ها همچنان هم ادامه دارد و در تامین اقلام حفاظتی و معیشتی نیز تلاش های بسیار می کنند.

حسن زاده تصریح کرد: بالغ بر یک میلیون  و۴۰۰ هزار بسته معیشتی، بالغ بر ۵ میلیارد تومان کارت هدیه توسط بسیج، سپاه و سایر نهادها و بیش از ۵۰ میلیون ماسک به طور رایگان در تهران بزرگ بین شهروندان توزیع شده است.

به گفته وی، در یک سال گذشته بالغ بر۲۰۰۰جهیزیه توسط مردم، پایگاه های بسیج، حوزه های مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی تهیه شد و در اختیار زوج ها قرار گرفت.

حسن زاده طرح بزرگ شهید سلیمانی را از عملکردهای برجسته نظام انقلابی و مردم در مقابله با کرونا دانست و گفت: به برکت این شهید عزیز و با کمک سپاه، بسیج و بهداشت و درمان این طرح دستاوردهای برجسته ای را به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: به یاد بیاوریم در اوایل دی و آبان، برآوردها حاکی از این بود که آمار تلفات روزانه به ۱۲۰۰ نفر خواهد رسید اما با همت بلند مردم و حرکتی عظیم و سازمان یافته در قالب طرح شهید سلیمانی این عدد کاهش یافت و اکنون شاهد تلفات دو رقمی هستیم.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: مجاهدت های مربوط به کمک مومنانه تا ریشه کنی کرونا ادامه خواهد داشت و طرح شهید سلیمانی وارد مرحله دوم خود خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز