خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران مطرح کرد:

تعیین ضوابط جهت توجه به معماری اصیل ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۶۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: برای رسیدن به هویت و اصالت معماری ایرانی، باید ضوابطی تعیین کنیم تا در هر شهری یک محله با هویت های اصیل ایرانی ساخته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، عبدالرضا چراغعلی درجلسه هم اندیشی با مدیران وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: برای توجه به هویت و اصالت ایرانی، برای شهرداران ضوابطی را تعیین کنیم که در هر شهری یک محله را به عنوان سنگ بنای معماری اصیل ایرانی طراحی کنند.

وی افزود: امیدوارم در این راه بتوانیم سیاستی را مورد توجه قرار دهیم که مستمر و موثر باشد و من هم در این راه تلاش کرده و به شهرداران فراخوان می دهم تا بتوانند در شهرهای اطراف تهران و حتی در خود تهران نیز این سیاست را اجرا کنند.

معاون هماهنگی امدر عمرانی استاندار تهران با اشاره به ارتفاع سازی ها عنوان کرد: خیلی از افراد اصلا مایل به ساخت و ساز نبودند ولی به دلیل ارتفاع سازی هایی که در اطراف ساختمان آنها شده، مجبور شدند خانه خود را به صورت آپارتمان بسازند.

چراغعلی در مورد ممنوعیت کنسول ها جهت ساخت و ساز(هر نوع برآمدگی که از بدنه سازه فلزی یا ساختمانی و بدون کمک گرفتن از ستونی باشد،کنسول گفته می‌شود) گفت: موضوع ممنوعیت کنسول ها باید از یک جایی آغاز شود، چرا که در زمان بحران ها، به خصوص زلزله اولین چیزی که با آن دچار چالش می شویم، همین کنسول ها هستند؛ تنها مانع بزرگی که در برابر اجرای ممنوعیت کنسول ها داریم، انبوه سازان هستند، چرا که آنها حساب یک سانتی متر ساخت و ساز خود را هم می کنند.

وی سپس گفت: شرایط امروز معماری ما در کشور اصلا شرایط قابل دفاعی نیست به همین دلیل امروزه هر فردی با یک زندگی معمولی تلاش می کند تا به طبیعت هجوم ببرد و در آنجا خانه ای برای آرامش خود بسازد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز