خبرگزاری کار ایران

بازسازی مدارس آسیب‌دیده زلزله سی‌سخت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۵۰

​عملیات بازسازی مدارس آسیب‌دیده در زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن ماه سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان نوسازی مدارس، چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه سال جاری و در ساعات پایانی شب بود که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر، شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. 

از دقایق نخست این زلزله، بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی از ۱۶۰ فضای آموزشی مستقر در منطقه زلزله‌زده انجام شد که مشخص نمود، شش فضای آموزشی در جریان این زلزله آسیب دیده که از قبل در فهرست مدارس تخریبی وجود داشتند و نیازمند تخریب و بازسازی هستند. 

در تاریخ ۱۰ اسفندماه و پس از بررسی دقیق میدانی از مناطق زلزله‌زده، جلسه‌ای با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد تا هرچه سریعتر کار بازسازی مدارس آسیب دیده آغاز شود. 

اکنون، با تلاش‌های شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی دقیق انجام شده در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اداره کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد و همراهی خیرّین گرانقدر مدرسه ساز، کار بازسازی مدارس آسیب دیده آغاز شد و سه فضای آموزشی نیازمند، تخریب و کار آواربرداری در حال انجام است. 

نوسازی مدارس به عنوان متولی ساخت فضاهای آموزشی، با سرعت کار بررسی، برنامه‌ریزی و بازسازی مدارس آسیب دیده در زلزله سی‌سخت را آغاز و در کمترین زمان ممکن، مدارس نوساز و ایمن جایگزین این فضاهای آموزشی خواهند شد. 

شایان ذکر است، تاکنون هشت فضای آموزشی در شهر سی‌سخت برای امدادرسانی به مردم، در اختیار نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز