خبرگزاری کار ایران

حمایت پزشکی قانونی از محصولات استاندارد شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۳۳

مدیرکل امور پژوهشی سازمان پزشکی قانونی از آمادگی سازمان پزشکی قانونی کشور و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی برای حمایت از طرح ها و محصولات استاندارد شرکت های دانش بنیان پس از تایید بخش فنی سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی کشور، سید داود میرترابی در رویداد ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی کشور که صبح امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه در پردیس نوآوری قوه قضاییه برگزار شد، افزود: پزشکی قانونی سازمانی تخصصی است که وظیفه اصلی آن پاسخ به استعلامات ارجاعی از سیستم قضایی است.

وی تصریح کرد: پاسخ به استعلامات عمدتا در سیستم فنی سازمان یعنی معاونت پزشکی و آزمایشگاهی اتفاق می افتد که شامل چهار بخش معاینات بالینی، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون های پزشکی است.

وی هدف سازمان از شرکت در این رویداد را بیان نیازهای فعلی به شرکت های دانش بنیان و نیز آگاهی از فعالیت این شرکت ها عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان در صورت داشتن طرح و یا محصول مورد نیاز سازمان که استانداردهای مورد تایید این سازمان را داشته باشد، توسط سازمان حمایت خواهند شد.

از تولیدات داخلی استاندار و تأیید شده استفاده می کنیم

در ادامه جلسه دکتر پیام بلوایه مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان نیز گفت: آزمایشگاه های سازمان یکی از بخش های فنی پزشکی قانونی است که بسیاری از پرونده های ارجاعی به سازمان برای اعلام نظر کارشناسی در این بخش مورد بررسی می گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: آزمایشگاه های پزشکی قانونی به بخش های مختلف سازمان از جمله معاینات بالینی و تشریح ارائه خدمت می کنند و در حل پرونده های مختلف نقش قابل توجهی دارند.

بلوایه بابیان اینکه آزمایشگاه های پزشکی قانونی شامل سه بخش پاتولوژی قانونی، سم شناسی قانونی و سرولوژی و ژنتیک قانونی ارائه خدمت می کنند، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه های سازمان از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کنند که در حال حاضر برای تامین اکثر این تجهیزات و مواد مصرفی به محصولات خارجی وابسته هستیم.

مدیرکل امور آزمایشگاه های سازمان ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور، نوسانات نرخ ارز و اعمال تحریم ها در تامین برخی از نیازها با مشکلاتی مواجه هستیم و قطعا از تولیدات داخلی که استاندارهای لازم را داشته باشد و مورد تایید نیز قرار گیرد، استفاده خواهیم کرد.

بلوایه تجهیرات آزمایشگاهی، قطعات دستگاهی، مواد مصرفی، کیت، مواد شیمیایی و حلال ها را از جمله نیازهای بخش آزمایشگاهی سازمان عنوان و خواستار فعالیت شرکت های دانش بنیان در این بخش ها شد.

گفتنی است در این جلسه کارشناسان حوزه های فنی و تخصصی سازمان نیاز های هر بخش را ارائه کردند که از آن جمله می توان به تجهیزات تخصصی آزمایشگاه ها، مواد مصرفی، کیت ها، کارت های نگهداری نمونه بیولوژیک اشاره نمود. در این برنامه همچنین به نرم افزارهایی برای تسهیل برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس کمیسیون های تخصصی سازمان با قابلیت تعداد زیاد کاربر و قابلیت بارگذاری مستندات و ارسال و دریافت آن، نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار با سرعت و دقت بالا و با امکان کار در محیط های شلوغ با قابلیت تفکیک صدا به عنوان دیگر نیازهای سازمان در حوزه فناوری اطلاعات اشاره شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز