خبرگزاری کار ایران

هفته آینده صورت می‌پذیرد؛

افتتاح ۴ ایستگاه خط ۶ مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۹۳۹

هفته آینده ۴ ایستگاه از بخش میانی خط ۶ متروی تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، در هفته پایانی سال ۱۳۹۹ چهار ایستگاه تربیت مدرس، یادگار امام (ره)، شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری افتتاح خواهد شد تا تغییری محسوس در امر مسافرگیری خط ۶ مترو صورت پذیرد. این خط در ایستگاه تربیت مدرس با خط ۷ دارای ایستگاه تقاطعی است و به همین لحاظ افتتاح‌های هفته آینده، شکل دیگری به روند مسافرپذیری خطوط ۶ و ۷ مترو خواهد بخشید. 

خط ۶ مترو به‌طول حدود ۴۰ کیلومتر، طولانی‌ترین خط متروی زیرزمینی تهران به حساب می‌آید. اهمیت و ضرورت تکمیل و بهره‌برداری کامل از خط ۶ از آن جهت است که این خط از بسیاری از مناطق، میدان‌های پر رفت و آمد و بیشتر خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم شهر تهران عبور کرده و با خطوط ۱.۲، ۳.۴ و ۷ مترو در ۶ ایستگاه و همچنین با خطوط دیگری که در برنامه توسعه متروی پایتخت پیش‌بینی شده است، ایستگاه تقاطعی دارد. 

ایستگاه‌هایی که هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسند در مناطق ۲.۵ و ۶ قرار داشته و همگی از تجهیزات ویژه افراد کم‌توان جسمی و حرکتی به همراه علائم بساوایی برخوردار هستند. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در نتیجه افتتاح این ۴ ایستگاه، بخش‌هایی از معابر شهری همچون بلوار مرزداران، فضای پیرامونی میدان بهنام و ضلع شمالی خیابان پیامبر به قلمرو عمومی شهر باز میگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز