خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه در حوزه کرونا در پارک علم و فناوری فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۸۷۵

​نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و پژوهشی در حوزه کرونا در استان فارس، به‌همت دبیرخانه کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا استان فارس با مدیریت دانشگاه شیراز، با همکاری پارک علم و فناوری فارس، در محل نمایشگاه‌های پارک علم و فناوری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سالاری، معاون پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری فارس در حاشیه این نمایشگاه گفت: پس از انتشار فراخوان شرکت در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و پژوهشی در حوزه کرونا، ۲۱ تیم شرکت‌های فناور (دارای محصول) و مراکز تحقیقاتی برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد، ۱۸ تیم در نمایشگاه حضور یافتند. 

وی افزود: ۹ شرکت از پارک علم و فناوری فارس، ۴ تیم از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۳ تیم از دانشگاه شیراز، ۱ تیم از دانشگاه صنعتی و ۱ تیم از دانشگاه پیام نور در این نمایشگاه حضور یافتند. 

در مراسم گشایش این نمایشگاه که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه شیراز، پارک علم و فناوری، دانشگاه صنعتی و سازمان جهاد دانشگاهی ترتیب یافت؛ حمید نادگران، دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا استان فارس اظهارداشت: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و پژوهشی در حوزه کرونا نشانگر آن است که پژوهشگران بحران و تهدید شیوع بیماری کرونا را به فرصت بدل کرده و در طول این مدت فعالیت‌های بسیارخوبی صورت گرفته است. 

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در کمیته علمی ستاد مقابله با بیماری کرونا پرداخت و توضیح داد: از همان روزهای آغازین شیوع این بیماری، ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان و ذیل آن، کمیته علمی ستاد مقابله با بیماری کرونا به مدیریت دانشگاه شیراز تشکیل شد و در طول یک‌سال گذشته جلسات مستمری دراین خصوص تشکیل شده است. 

 نادگران، ضمن سپاسگزاری از اعضای ستاد مقابله با بیماری کرونا، به‌ویژه استاندار فارس، گفت: کمیته علمی ستاد مقابله با بحران کرونا از همان روزهای آغازین شیوع این بیماری، اولویت‌ها و نیازهای مرتبط با بحران کووید ۱۹ را به اطلاع اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های استان فارس، پژوهشگران و علاقه‌مندان دارای مجوز رساند، پس از آن، طرح‌های پژوهشی که به دبیرخانه کمیته‌ی علمی کرونا ارسال شد، توسط کارگروه علمی کمیته، در دومرحله مورد غربالگری قرار گرفت و در نهایت، تعداد قابل توجهی از طرح‌ها پس از داوری نهایی و طبق اولویت‌بندی تخصصی و نیازسنجی برای تأمین اعتبار پذیرفته شد. 

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هدف از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و پژوهشی در حوزه کرونا در استان فارس را اطلاع‌رسانی هرچه بهتر این دستاوردها به عموم جامعه و همچنین افزایش سطح آموزشی عموم جامعه درخصوص این بیماری معرفی کرد و توضیح داد: اطلاع‌رسانی صرف از طریق صداوسیما باعث می‌شود مردم به شنیدن موارد ضروری عادت کنند، اما اطلاع‌رسانی‌های متفاوت دیگری از قبیل برگزاری وبینارها و یا نمایشگاه مجازی می‌تواند مؤثر باشد و نتایج خوب و ارزشمندی را در پی داشته باشد. 

افضلی، مسئول هماهنگی کمیته علمی کرونا نیز در ادامه گزارش دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: انتظار کمیته علمی کرونا این است که استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مسائل مالی مربوط به تخصیص اعتبار به طرح‌های پیشنهادی مصوب فراخوان پژوهش فناوری کمیته علمی کرونا را تأمین نمایند؛ زیرا این قضیه تأثیر شگرفی بر اعتمادسازی اساتید و محققین و رفع نیازهای با اولویت‌ترین مسئله کشور خواهد داشت. 

وی خواستار آن شد که مراجع ذی‌صلاح، هرچه زودتر به درخواست کمیته مبنی‌بر تخصیص اعتبار و تعیین تکلیف طرح‌ها که برآمده از درخواست اساتید و محققین است پاسخ دهند. 

امین‌رضا ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این مراسم با بیان اینکه: برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و پژوهشی در حوزه کرونا در استان فارس، فرصت خوبی برای نشان دادن تلاش‌ها و دستاوردهای مراکز علمی و دانشگاهی است، گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور و عزم ملی در کنترل این بیماری، و نقش موثر شرکت‌های فناور و دانش بنیان دراین موضوع، تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس که توانمندی تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده سطح و دست را داشتند، نسبت به تهیه این محصولات اقدام کردند. 

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با توجه به تخصص کاری خود، برنامه‌ریزی و اقداماتی درخصوص تولید محصولاتی در زمینه کنترل و مبارزه با شیوع این ویروس داشتند که این اقدام براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز