خبرگزاری کار ایران

بررسی پرونده باغات در شورای شهر/ با آیین نامه شورای عالی استان‌ها فاتحه باغات خوانده خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۱۵

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به آیین نامه جدید شورای عالی استان ها درخصوص تعیین باغ و غیرباغ بودن پلاک های ثبتی گفت: شورای عالی استان‌ها آیین نامه ای تهیه کرده است که وهن شوراهای شهر سراسر کشور است و فاتحه همه باغات شهر تهران و همه شهرهای بزرگ خوانده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی باغ بودن و یا نبودن چند پلاک ثبتی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

محمد سالاری درباره نخستین پلاک ثبتی با اشاره به جزئیات آن گفت: این پلاک ثبتی به مساحت هزار و ۴۴ متر مربع در خیاران ولیعصر در منطقه ۶ قرار دارد. این سند یک قطعه زمین محصور و مشجر با بنای احداثی است که کاربری قدیم آن باغ بوده است. 

او گفت: نظر کمیسیون ماده ۷ در سال ۹۰ و ۹۹ مبنی بر باغ بودن ملک است. حدنصاب درختان این پلاک ۴۰ مورد است در حالی که براساس نظر کمیسیون ماده ۷، اکنون ۱۷ اصله است. همچنین این ملک ۳۷ درصد سطح اشغال دارد. 

سالاری با اشاره به نظر کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه در متن سند قید مشجر و بنای احداثی آمده است به رقم آنکه حدنصاب لازم برای درختان را ندارد، مبنی بر باغ بودن ملک است. 

زهرا صدراعظم نوری در ادامه تذکری به آقای سالاری داد و گفت: آنقدر بر روی حدنصاب درختان تاکید نکنید. از این تاکید من و شما شورای عالی استان‌ها آیین نامه ای تهیه کرده است که وهن شوراهای شهر سراسر کشور است و فاتحه همه باغات شهر تهران و همه شهرهای بزرگ خوانده خواهد شد. 

او افزود: در قانون گفته نشده است که حدنصاب درختان بعلاوه سند، بلکه به یکی از شرایط پنج‌گانه استناد شده است. اینکه مرتبا تاکید می‌شود سند باغ است، مشجر است، اما حد نصاب را ندارد درست نیست. طبیعی است ملکی که درختان را قطع کرده، حدنصاب را ندارد و این نافی باغ بودن سند ملک نیست. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: بر این مساله تاکید نکنید چرا که بر روی رای اعضا اثرگذار است. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی رای مثبت دادند. 

در ادامه پلاک ثبتی دیگری در دستور کار قرار گرفت. محمد سالاری با قرائت جزئیات این پلاک ثبتی گفت: این پلاک در خیابان فرشته، منطقه یک قرار دارد و مساحتی بالغ بر سه هزار مترمربع دارد. نظر کمیسیون ماده ۷ در سال ۶۸، با ۶۲ اصله درخت سبز و خشک غیرباغ اعلام شده است. این ملک با داشتن ۷۶ اصله درخت در سال ۹۲ باغ اعلام شده است. 

او گفت: نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی است. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به این پلاک ثبتی رای باغ دادند. 

محمد سالاری با قرائت پلاک ثبتی دیگری گفت: این پلاک با مساحت ۴۲۰ متر مربع در ازگل، منطقه یک قرار دارد. سند یک زمین مشجر است که کاربری قدیم و جدید آن مسکونی بوده است. 

او ادامه داد: کمیسیون ماده ۷ در دو مرتبه درخصوص پلاک ثبتی مادر رای باغ داده است. 

سالاری افزود: نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک است. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به این پلک ثبتی رای غیرباغ دادند. 

در ادامه پلاک ثبتی دیگری در زعفرانیه واقع در منطقه یک بررسی شد. 

سالاری درباره این پلاک ثبتی گفت: کمیسیون ماده ۷ در سال ۷۹ رای غیرباغ به این قطعه زمین دادند. در رای دوم در سال ۹۸ این زمین رای باغ گرفته است. نظر کمیسیون معماری و شهرسازی با توجه به اینکه سند مالکیت به صورت یک قطعه زمین با بنای احداثی مبنی بر باغ نبودن ملک است. 

به گزارش ایلنا، نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این پلاک ثبتی تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز