خبرگزاری کار ایران

در شأن سرباز ولایت و پلیس در تراز انقلاب اسلامی رفتار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۷۵۷

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه در شأن سرباز ولایت و پلیس در تراز انقلاب اسلامی رفتار و عمل کنیم، گفت: راهبردهایمان برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری در همایش سراسری میثاق با ولایت ویژه روسای کلانتری ها، فرماندهان پاسگاه ها و مراکز انتظامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار د، اظهارکرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت و به ویژه شهیدان نیروی انتظامی درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معظم کل قوا  آرزوی طول عمر توام با سلامتی داریم.

وی با تبریک ایام و اعیاد ماه رجب افزود: در آستانه عید سعید مبعث هستیم و بنده نیز فرا رسیدن این اعیاد را تبریک و تهنیت عرض می کنم و ان شاء الله بتوانیم از فیوضات این ماه مبارک بهره وافی و کافی ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از حضور تک تک روسای کلانترها و فرماندهان مراکز انتظامی و پاسگاه ها در این همایش سراسری اظهارکرد: بنده در ابتدا لازم می دانم از زحمات شبانه روزی آحاد همکاران خدوم و ایثارگرم در سراسر کشور قدردانی کنم که انصافا به صورت جهادی و ایثارگرانه به مردم خدمات ارائه می کنند. خدمت به مردم عبادت است و باید این توفیق را قدر بدانیم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش میثاق با ولایت به همت پلیس پیشگیری ناجا یادآور شد: لازم می دانم از دست اندرکاران برگزاری این همایش سراسری به ویژه سردار "مهدی معصوم بیگی" ؛ رئیس پلیس پیشگیری ناجا و همکارانشان در ستاد ناجا قدردانی کنم.

تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها اظهارکرد: مقام معظم رهبری طی فرمایشاتی با اشاره به اهمیت و کارکرد کلانتری ها و پاسگاه ها، این مراکز را ویترین نظام و پیشانی نیروی انتظامی معرفی کردند، این بیانات حاکی از اهمیت کلانتری ها، پاسگاه ها و مراکز انتظامی است که بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارند و در عین حال با ارائه بیشترین خدمات به مردم و مراجعان ، به نوعی تابلوی نظام نیز معرفی می شوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور گسترده نیروهای پلیس از مرز تا مرکز به اهمیت تامین نظم و امنیت در کشور پرداخت و گفت: نیروی انتظامی دارای گستردگی و تنوع ماموریت است و در عین حال با وسعت اختیارات قانونی حین اجرای ماموریت ها با آحاد مردم در طیف، سنین و جنس مختلف در ارتباط است. تامین و توسعه نظم و امنیت بر عهده نیروی عظیم انتظامی است که تحقق این مهم با همت و تلاش شبانه روزی و فداکارانه همکارانم در سراسر کشور محقق می شود.

وی با بیان اینکه باید قدردان امنیت مطلوب و مثال زدنی حاکم بر کشور باشیم، خاطرنشان کرد: نتیجه زحمات شبانه روزی همه نیروهای پلیس از مرز تا مرکز، رضایت مندی مقام معظم رهبری و مردم از پلیس است که این مهم را بالاترین سرمایه و مدال افتخاری بر سینه می دانیم.

اشتری با اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته توسط نهادهای برون سازمانی، از ارتقای میزان اعتماد و رضایت مردم از نیروی انتظامی خبر داد و یادآور شد: بر مبنای این ارزیابی و نظرسنجی صورت گرفته میان چندین دستگاه خدمات رسان به مردم، خوشبختانه شاهد رشد رضایت مردم از پلیس هستیم که این مهم پشتوانه محکمی برای ما است.

وی تاکید کرد: مردم قدردان زحمات فرزندان خود در نیروی انتظامی و به فرزندان خود در این نیروی علاقه مند هستند. امروز آحاد مردم، همراهی و همکاری حداکثری با پلیس دارند و پلیس را ملجا و پناهگاه خود می دانند.

اشتری با اشاره بر اینکه راهبردهایمان برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است، بر لزوم تحقق پلیس " ولایی" ، "متعهد" و  "حرفه ای گرا" تاکید و اظهارکرد: بایستی حرفه ای باشیم و حرفه ای عمل کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به توصیه و انتظار مقام معظم رهبری از پلیس در راستای تحقق رویکرد "اقتدار توام با عدالت و مهربانی " گفت: نیروهای پلیس بایستی آموزش دیده، آشنا به ماموریت، حرفه ای و با رویکرد اقتدار توام با مهربانی و عدالت باشند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری همزمان با هفته نیروی انتظامی در سال جاری خاطر نشان کرد: پیام سراسر عنایت و لطف معظم له خطاب به همه کارکنان نیروی انتظامی از مرز تا مرکز ، از صف تا ستاد بود و این پیام برگ زرینی در کارنامه پلیس و حاکی از تلاش همه همکارانم است. ما قدردان پیام سراسر لطف و محبت فرماندهی معزز کل قوا هستیم و تلاش روزافزونی برای کسب رضایت معظم له داریم.

فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم برخورد شایسته و مناسب با مردم به خصوص حین اجرای ماموریت و اعمال قانون تاکید کرد و گفت: اعمال قانون بایستی با ادب  و اخلاق باشد. نسبت به مردم پاسخگو باشیم و در شأن پلیس در تراز انقلاب اسلامی و سرباز ولایت رفتار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پلیس باید مظهر اقتدار باشد، خاطر نشان کرد: مهربانی و عدالت پلیس مشمول آحاد مردم و مراجعان است. در عین حال نیروی انتظامی در مقابل اراذل و اوباشی که در صددند با سلاح گرم یا سرد عرض اندام کنند و امنیت، آرامش و آسایش مردم را هدف قرار بگیرند، با اقتدار برخورد می کند. اجازه نمی دهیم اراذل و اوباش امنیت مردم را خدشه دار کنند و این افراد بدانند در رصد پلیس هستند.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود تحول در کلانتری و پاسگاه ها را شامل مولفه های متنوعی دانست و اظهارکرد: این تحولات شامل تغییرات در ابنیه، اماکن، تجهیزات و ... است. در عین حال در تحقق این مهم به تعالی و استانداردسازی رفتار نیروهای پلیس تاکید ویژه ای داریم.

تقویت واحدهای صفی و سرپنجه های ناجا

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تقویت واحدهای صفی و سرپنجه های نیروی انتظامی را در اولویت و دستور کار می دانیم، گفت: همواره معتقدم که باید از نیروی وظیفه شناس و متعهد حمایت و معاضدت شود و اقداماتی که طی چند سال گذشته و در جریان اتفاقاتی صورت گرفته، موید این مهم است.

اشتری در ادامه رسیدگی به مشکلات سازمانی، رفع کمبودها و ارتقای وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان را از اولویت های جدی برشمرد و اظهارکرد: بنده شخصا برای تحقق این موضوعات تلاش می کنم چراکه معتقدم با وجود سختی ماموریتی کارکنان و تلاش شبانه روزی، نیروهای خدوم و زحمتکش پلیس نبایستی دغدغه معیشت و رفاه داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود و ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان یادآور شد: در راستای تحقق این مهم گام های مطلوبی در حوزه افزایش و ترمیم حقوق، اجرای برنامه های نهضت مسکن کارکنان طی یک برنامه پنج ساله و .. را دنبال می کنیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در فرآیند اجرای تامین نهضت مسکن کارکنان به دنبال این هستیم که طی یک بازه زمانی پنج ساله که حدود یک سال و چند ماه از آن را سپری کرده ایم، نیروهای پلیس واجد شرایط، خانه دار شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس اشتری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید مجدد بر اینکه قدردان زحمات شبانه روزی همه همکارانم از صف تا ستاد هستم، درباره افزایش اعتبارات و بودجه ناجا پیرو مذاکرات صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی ، دولت و ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار امیدواری کرد و گفت: تلاش کردیم که تعهداتمان را پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز