خبرگزاری کار ایران

افتتاح سازه‌های آبخیزداری در جنوب پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۶۱۷

همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی که به نام «روز منابع طبیعی و آبخیزداری» نامگذاری گردیده طی مراسمی و با رعایت پروتکل های بهداشتی سازه های آبخیزداری در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشاپویه شهرستان ری افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علی نقی حیدریان مدیریت این اداره کل در حاشیه مراسم افتتاح سازه های آبخیزداری گفت: این سازه ها در حوزه آبخیز جنوب آراد شهرستان ری و بر روی رودخانه کرج ایجاد شده است که علاوه بر کنترل سیلاب و رسوب می تواند سالانه بیش از 5 میلیون مترمکعب روان آب های مازاد رودخانه کرج را کنترل و موجب تغذیه سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه شود.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات موجب رونق تولید شده و مهاجرت معکوس را برای ساکنین و روستائیان به همراه داشته است.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران خاطر نشان کرد: اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری اقداماتی زیربنائی و در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شوند که با انجام آنها شاهد افزایش محصولات زراعی، کاهش ریزگردها و بهبود اکوسیستم طبیعی خواهیم بود.

گفتنی است سازه های آبخیزداری احداث شده با اعتباری حدود 3.5 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز