خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت افزایش هزینه‌های شهرداری تهران در سال جاری/ لایحه بودجه سال ۹۹ اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۳۲

لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران با موافقت اعضای شورای شهر تهران اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه دویست و هفتاد و هشتم شورای شهر تهران لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری تهران در سال ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت. 

پیروز حناچی، شهردار تهران درباره دو فوریت این لایحه گفت: تورم و تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم و پاندمی کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی، از یک طرف و از طرف دیگر افزایش غیرمنتظره هزینه ارائه خدمات و اجرای پروژه‌ها باعث شد، بسیاری از درآمدها تحقق پیدا نکند و در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران با چالش‌های اساسی مواجه شویم. 

او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های یاد شده شهرداری تهران در یک سال گذشته توانسته است خدمات‌رسانی را به شکل مناسبی در شرایط کرونا به شهروندان ارائه کند. 

حناچی افزود: اصلاحیه پیشنهادی بودجه ۱۳۹۹ شهرداری تهران در راستای ایجاد انعطاف‌پذیری برای محدویت‌های یاد شده تعیین شده است که شامل سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب یک ماده واحده اصلاحیه به تبصره بودجه سال ۹۹ شهرداری در شش جدول به شورای شهر تهران ارسال شده است. 

شهردار تهران درباره جزئیات این اصلاحیه گفت: بخش اول اصلاحیه شامل اصلاحات هزینه‌ای به مبلغ ۹۴۸ میلیارد تومان، اصلاحات تملک دارایی و سرمایه‌ای به مبلغ ۹۶۸ میلیارد تومان، اصلاحات تملک دارایی مالی به مبلغ هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان است. 

حناچی افزود: اصلاحات هزینه‌ای انجام شده با هدف فراهم کردن امکانات تامین هزینه‌های اجتناب ناپذیر و پرداخت هزینه‌های جبران خدمت کارکنان اتوبوسرانی، مترو، آتش نشانی، سازمان بوستان ها، شرکن شهربان حریم بان، سازمان ورزش، سازمان فرهنگی، هنری، شرکت‌های حوزه معاونت فنی و عمرانی می‌باشد. 

شهردار تهران ادامه داد: اصلاحیه سرمایه‌ای عمدتا بر احداث پارکینگ‌های محله‌ای و اجرای پروژه‌های خاص متمرکز شده است و اصلاحیه اعتبارات تملکات دارایی مالی نیز مربوط به بازپرداخت اصل و فرع وام‌ها و اواراق مشارکت شهرداری تهران است. بخش دوم اصلاحیه بودجه مربوط به اصلاح طبقه‌بندی و برخی از ردیف‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران است که فاقد آثار مالی بر بودجه مصوب این سال است. 

حناچی تاکید کرد: بنای ما این بود که در چارچوب قانون و مصوبات شورا حرکت کنیم و این لایحه نیز بر همین اساس به شورای شهر تقدیم شد. 

سید حسن رسولی در مخالفت با دو فوریت این لایحه گفت: ضمن قبول ضرورت محتوایی این لایحه اما با دو فوریت آن مخالف هستم. در گزارش درامد و هزینه‌ها به شدت نگران تامین منابع مورد نیاز برای اداره شهر بودم. به ویژه اینکه کمترین توجه و کمک مالی را از سوی دولت نداریم و حتی پرداخت‌های امانتی نزد خزانه نیز به شهرداری داده نشده است. 

او ادامه داد: خوشبختانه با تلاش شهردار و معاونت مالی، پیش بینی می‌کنیم در پایان سال به مرز ۸۰ درصد تحقق درآمدها برسیم. اما با این اصلاحیه بناست در حدود ده درصد از رقم بودجه جابجا شود و به همین دلیل درخواست می‌کنم تقاضای دو فوریت به یک فوریت تغییر کند. 

سید ابراهیم امینی در ادامه با بیان اینکه شهردار تهران با پس گرفتن دو فوریت و مطرح کردن آن به صورت یک فوریت موافقت کردند افزود: دلیل مخالفت با دو فوریت این است که اصلاح بودجه مربوط به اعداد و ارقام است و با توجه به اینکه در دو فوریت باید فورا به بررسی اقدام شود سخت است و بهتر است در کمیسیون‌ها بررسی شود و سپس درباره آن رای گرفته شود. 

به گزارش ایلنا، در نهایت اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر اصلاح بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز