خبرگزاری کار ایران

انتقاد به تلاش برخی برای جلوگیری از فعالیت انجمن یوزپلنگ ایرانی در یکی از ساختمان‌های شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۴۷۰

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص پیگیری برخی واحدهای شهرداری برای جلوگیری از ادامه فعالیت انجمن یوزپلنگ ایرانی در یکی از ساختمان‌های شهرداری تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در جریان جلسه دویست و هفتاد و هشتم شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به روز جهانی حیات وحش گفت: مجموعه محیط زیست شهری تهران به انجمن یوزپلنگ ایرانی کمک کرده است تا فضایی در اختیار آن‌ها قرار داده شود، اما متاسفانه برخی از واحدها در داخل شهرداری به شدت پیگیر هستند تا این دفتر کوچک را به این بهانه که حفاظت از یوزپلنگ چه ربطی به شهرداری دارد از آن‌ها بگیرند. 

او ادامه داد: این درحالی است که در کلانشهرها حتما برای حمایت از تنوع زیستی کشور سرمایه‌گذاری می‌شود و بین هزاران ملکی که در اختیار گروه‌های مختلف اجتماعی است حتما سهم یک انجمن ملی یک دفتر مختصر خواهد بود. 

میلانی گفت: البته معاونت اجتماعی در حال تثبیت محل این انجمن است تا برای آن‌ها مجوز لازم دریافت شود. 

او در ادامه تذکر خود درباره منع فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز گفت: براساس خبرهای واصله درخصوص ایجاد محدودیت بر سر راه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در منطقه ۱۲ شهرداری تهران، فشارهای گوناگونی از سوی برخی نهادها در باب‌عدم زمینه‌سازی شهرداری تهران برای فعالیت سمن‌ها در محله هرندی، اعمال شده است. 

میلانی گفت: ظاهرا برخی سمن‌ها را رقیبی جدی درحوزه ساماندهی و بهبود محلات آسیب‌پذیر می‌دانند و این امر باعث شده تا ناکارآمدی نهادهای متولی مشحص شود و گویا بناست در محله هرندی و سایر محلات آسیب‌پذیر برخی تشکیلاتی را مستقر کنند و فعالیت چندین‌ساله سمن‌ها را بی‌تاثیر نشان داده و خود دست به کار فعالیت‌های ضربتی و غیراجتماعی بزنند. 

او تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم شهر تهران موظف هستیم که سمن‌ها در منطقه ۱۲ و سایر محلات تهران که سابقه درخشانی دارند شهرداری تهران را موظف می‌کنیم تا زمینه را برای فعالیت بیشتر و کارآمدتر این بخش از جامعه مدنی مقدم کرده و دربرابر هرگونه فشار خارج از ساختار مدیریت شهری ایستادگی کند و بدون مجوز شورا هیچگونه فعالیتی در خصوص محدودیت برای سمن‌ها انجام ندهد. 

میلانی در پایان گفت: نقش معاونت امور اجتماعی در اینجا بسیار مهم است و باید در راستای تحقق سیاست‌های شورای شهر اقدام نموده و کلیه امکانات و خدمات برای فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز به ویژه محله هرندی را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز