خبرگزاری کار ایران

امینی خبر داد:

اخذ ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان در دوره پنجم مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۳۷۸

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ دریافت شده که ماحصل آن تملک و تبدیل ۱۷ باغ به بوستان عمومی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود گفت: بمنظور احترام به طبیعت و تلاش برای جلوگیری از تدوام تخریب زیستگاه‌ها ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است. 

او ادامه داد: این نامگذاری‌ها که جنبه نمادین دارند با هدف وارد ساختن نوعی تلنگر و زنگ هشدار به انسان‌ها است که بیش از پیش مراقب طبیعت اطراف خود و گوش به زنگ تبعات تخریب باشند. لذا نباید کاشت درخت و جلوگیری و پیشگیری از قطع درختان را معطوف به این روز و هفته بدانیم.

امینی با بیان اینکه شورای شهر پنجم از ابتدا دغدغه حفظ و گسترش فصای سبز در تهران را داشته افزود: ممانعت از قطع بی‌رویه درختان برای ساخت و ساز آسمان خراش در شهر و وصول جرائم از محل قطع درختان و هزینه کرد آن در جهت افزایش سرانه فضای سبز محلات از جمله اقدامات این دوره از شهرداری و شورای شهر بوده است. 

نائب رئیس شورای شهر اضافه کرد: در این دوره مدیریت شهری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ دریافت شده که ماحصل آن تملک و تبدیل ۱۷ باغ به بوستان عمومی در مناطق با سرانه فضای سبز کمتر از میانگین بوده است و چیزی در همین حدود نیز به فضای سبز عمومی در مناطق کم برخوردار افزوده خواهد شد. 

امینی در ادامه نطق خود گفت: وارد نیمه دوم آخرین ماه سال شده‌ایم و به روزهای پایانی سال نزدیکتر می‌شویم. به همین مناسبت با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مردم به دلیل پیش گیری از شیوع کرونا سفر نخواهند کرد، امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و تورهای تهران گردی به شکل سابق وجود ندارد، جا دارد شهرداری به ویژه معاونت اجتماعی و فرهنگی در کنار سایر دستگاه‌ها نسبت به کارگیری ظرفیت فضای مجازی برای شناساندن نوروز و هویت تهران اقدامات لازم را انجام دهند. 

او ادامه داد: طی روزهای گذشته شاهد افتتاح دو ایستگاه مترو بودیم و امیدواریم با آزادسازی باقی مانده اوراق مشارکت و وفای به عهد دولت در تعهدات قانونی خود شاهد افتتاح ایستگاه‌ها و واگن‌های بیشتر به خطوط حمل و نقل ریلی شهر تهران وافزایش فاصله اجتماعی جهت جلوگیری از شیوع کرونا در وسائل حمل و نقل عمومی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز