خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

واکسن کرونایِ وزارت دفاع تا آخر اسفند به مرحله تست بالینی می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۹۳۷

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تا آخر اسفند ماه هم واکسن کرونای میلاد که برای وزارت دفاع است به مرحله‌ی تست بالینی می‌رسد.

«مصطفی قانعی» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری و عضو کمیته واکسن‌ کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد روند واکسن‌های کرونا ساخت ایران بیان کرد: واکسن کووبرکت خوشبختانه واکسن بسیار خوبی بود و تا الان مراحلش به خوبی پیش رفته، فاز دو و سه این واکسن با هم پیش خواهد رفت و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: واکسن رازی هم که مراحلش تازه شروع شده و امتحانش را پس نداده، باید صبر کنیم تا ببینیم نتیجه‌ی آن چه می‌شود، اما تا آخر اسفند ماه هم واکسن کرونای میلاد که برای وزارت دفاع است به مرحله‌ی بالینی می‌رسد.

قانعی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع ضمانت عوارض واکسن‌های کرونا در کشورهای دیگر و همچنین واکسن‌های تولید ایران، افزود: آنچه در این شرایط باید به آن توجه کنیم، این است که فعلا در مسیر استاندارد و اضطرار قرار داریم، یعنی یک طرف جان انسان‌ها و طرف دیگر قوانینی که کوتاه کردیم، وجود دارد.

وی ادامه داد: الان هم به دلیل شرایط موجود دستور شرایط اضطرار صادر شده است و خیلی از مراحل ساخت دارو که به شکل طبیعی طی می‌شده، الان امکان انجامش نیست.

عضو کمیته واکسن کرونا افزود: دقیقا مانند بیمار اورژانسی که باید سریع به اتاق عمل برود، ولی اگر عمل اورژانسی نداشت باید چندین آزمایش و تست انجام می‌داد و مشاوره می‌شد، اما الان در حال مرگ است و سریع باید به اتاق عمل برود، در غیر این صورت فرد خواهد مرد، الان هم بی‌مقرراتی وجود ندارد و در زمینه تولیدات واکسن، مقررات مطابق شرایط اضطرار است و در حال حاضر تمام واکسن‌های کرونا مشمول شرایط اضطرار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز