خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی در دیدار با رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

اصلاح مجرمان از وظایف قوه قضائیه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۶۳۶

​رئیس سازمان زندان‌ها در سومین دیدار با مقامات ارشد قضایی و اجرایی استان آذربایجان شرقی، با خلیل الهی رئیس کل دادگستری این استان دیدار و در خصوص موضوعات زندان و زندانیان با وی گفتگو نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور حاج محمدی در دیداربا رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قانون اساسی، در کنار نگهداری مجرمان، اصلاح و تربیت آنان نیز از جمله ماموریت‌های قوه قضائیه است. 

رئیس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: ورود مجرم به زندان پایان کار قوه قضائیه نیست بلکه اعتقاد داریم ارتباط قاضی با مجرم تا پایان حبس قطع نباید شود و به طور مرتب وضعیت زندانی را کنترل کند. 

حاج محمدی تصریح کرد: قانون نیز به قاضی اجازه داده است به موجب بازخوردهایی که از زندانی می‌گیرد در تصمیم خود تجدید نظر کند که این امر مستلزم حضور همیشگی قضات در زندان است. 

عضو شورای عالی قوه قضائیه اظهار داشت: زندانبان حکم پرستاری را برای زندانیان دارد که مجری نسخه‌های قضات است. مردم توقع دارند زندانیان در زندان اصلاح شوند و بعد از اصلاح آن جا را ترک نمایند؛ چرا که بعد از درمان، نیازی به حضور در زندان نیست. 

وی ادامه داد: اگر زندان بان خوبی نباشیم و درست عمل نکنیم و تنها به نگهبان بودن اتکا کنیم، در آن صورت به هدف غایی زندانبانی در نظام اسلامی که همان اصلاح مجرمان است نخواهیم رسید و در این راه نیاز به همکاری و همراهی نهادهای مختلف دولتی و مردمی داریم. 

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان این که زندانیان تحت تاثیر رفتار قضات هستند، تصریح کرد: حتما تصمیمات خوب و دلسوزانه از ناحیه قضات محترم گرفته می‌شود، در این صورت است که زندانی احساس می‌کند تنها نیست و مورد توجه است و باور می‌کند که داروی تلخ زندان برای او موثر واقع می‌شود و همچنین باید همراه این درمان، به خانواده آنان نیز رسیدگی شود. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به استقبال خوب زندانیان از طرح «قرآن خواندن» اشاره کرد و گفت: الحمدالله با توجه به استقبال خوب زندانیان، طرح ادامه پیدا خواهد کرد و علاوه بر این که در کاهش تخلفات زندانیان موثر بوده است، در بهبودی آنان نیز تاثیر بسزایی گذاشته است. 

وی با بیان این که طرح مذکور در سال ۱۳۹۵ به عنوان طرح موفق فرهنگی کشور معرفی شد، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم این کار را به صورت مستمر انجام دهیم. 

خلیل اللهی در ادامه به تاثیرگذاری حرفه آموزی و اشتغال اشاره کرد و اذعان داشت: بعضی از زندانیان به دلیل‌عدم داشتن شغل و درآمد مرتکب جرم شده‌اند از این رئ اشتغال و حرفه آموزی زندانیان از چند جهت دارای اهمیت است و ضمن پر کردن اوقات فراغت آنان، منبع درآمدی نیز برای زندانیان می‌شود. 

رییس کل دادگستری استان در ادامه به انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و اذعان داشت: تبریز مهد خیران است و جشن گلریزان آن در کل کشور دارای جایگاه بسیار خوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز