خبرگزاری کار ایران

غلامی:

رقابت ۱۹۵ هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی/برگزاری آزمون دکتری با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۵۱

وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در بازدید از حوزه برگزاری آزمون دکترا در جمع خبرنگاران گفت: امروز آزمون متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ در کشور برگزار می شود و حدود ۱۹۵ هزار داوطلب در ۲۱۰ حوزه امتحانی در ۱۱۰ شهر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در بازدید از حوزه آزمون دکتری در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: سال گذشته ۶۰ حوزه برای آزمون دکتری داشتیم، اما امسال به دلیل افزایش فاصله صندلی ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعداد حوزه ها افزایش یافت.
وزیر علوم افزود: در استان خوزستان هم علاوه بر افزایش حوزه های امتحانی تلاش کردیم تا دستورالعمل های بهداشتی با سخت گیری بیشتری اجرا شود.
غلامی با بیان اینکه از بین داوطلبان، ۴۵ درصد خانم و ۵۵ درصد آقا هستند، گفت: فقط در دو گروه فنی مهندسی و دامپزشکی تعداد آقایان بیشتر است و در سایر رشته ها، اکثریت با خانم ها است.
وزیر علوم همچنین در خصوص حذف برخی گرایش های آزمون دکتری نیز تاکید کرد: گرایش هایی که در کنار رشته های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه ریزی آموزشی و یک سری بحث های کارشناسی بوده که اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز