خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی در مراسم آزادی یکصد زندانی استان آذربایجان غربی:

بزودی خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت دوبرابر خواهد شد/ ۵۴درصد محکومان استان شاغل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۳۹۵

​همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها به آذربایجان غربی، یکصد نفر از زندانیان نیازمند استان آزاد می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مراسم آزادی یکصد نفر از زندانیان مهاباد گفت: در استان آذربایجان غربی که یک استان مرزی است دشمن تمرکز ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف به ویژه زندانیان و خانواده‌های آنان دارد. 

وی اظهار داشت: ضد انقلاب در مسیر جوان‌ها دام گستری کرده و جوانانی که در این دام می‌افتند در نهایت تحویل زندان می‌شوند و موفقیت ما این است که به واسطه رفتار و برنامه ریزی دقیق به آنان ثابت کنیم که فریب خورده‌اید و دانه‌هایی که دشمن در دام گذاشته مسموم است. 

وی ادامه داد: البته عکس این حالت نیز وجود دارد که می‌تواند برای جامعه زیانبار باشد و آن زمانی است که به دلیل کم کاری و غفلت ما دشمن در عملیات خود موفق باشد و از جوانان ما یارگیری کند. 

رئیس سازمان زندان‌های کشور بیان داشت: تمرکز رسانه‌ای دشمن بر روی موضوعات زندان و زندانیان است تا با هر روش ممکن، با دروغ گویی و سیاه نمایی به افکار عمومی بقبولانند که یکی از مصادیق ظلم و نادیده گرفتن حقوق افراد همین زندان هاست. 

وی تصریح کرد: باید مراقب این عملیات دشمن باشیم و تلاش کنیم این نقشه و برنامه او را خنثی کنیم. 

حاج محمدی افزود: برای آنکه دشمن در این عملیات خود ناکام بماند باید فعالیت‌ها و توفیقات خودمان را به نحو درست اطلاع‌رسانی کنیم. 

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نظام زندانبانی اسلامی زندان دارو و مجرم تحت درمان است و هر وقت درمان بشود مرجع قضایی می‌تواند باقی از مانده حبس او را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بگذرد. 

وی با اشاره به روز احسان و نیکوکاری بیان داشت: امروز توفیق این را داریم که به برکت سفر رئیس محترم قوه قضاییه به این استان، مراسم آزادسازی ۱۰۰ نفر از زندانیان را که استحقاق آزادی دارند و می‌توانند سعادتمندانه به جامعه برگردند با کمک خیرین و تلاش‌های ستاد دیه برگزار کنیم. 

حاج محمدی عنوان کرد: زندانی محصول زندان نیست اما در حاکمیت اسلامی مهم است که با همکاری و هم افزایی ضمن بررسی زمینه‌ها و علل وقوع جرم به فکر رفع بیکاری و اشتغال این افراد باشیم. 

وی ادامه داد: به همین خاطر در سند تحول به بحث اشتغال زندانیان تاکید کرده‌ایم و خوشحالم که این استان به هدف‌گذاری اشتغال ۵۰درصدی تا پایان سال ۹۹ هم اکنون رسیده است. 

عضو شورای عالی قوه قضائیه گفت: ۵۴درصد محکومان واجد شرایط استان شاغل هستند که ماهانه حدود ۱۹میلیارد ریال دستمزد می‌گیرند که این یک گام بزرگ برای کمک به زندانی و معیشت خانواده زندانی است. 

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش پایانی سخنان خود گفت: در خصوص حمایت از خانواده زندانیان اقدامات خوبی شروع شده و بزودی خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت به دوبرابر افزایش می‌یابد. 

حاج محمدی بیان داشت: امروز هم در روز اکرام و نیکوکاری بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد ریال کمک معیشتی خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه ۲میلیارد ریال کارت هدیه به خانواده‌های زندانیان اعطا خواهد شد تاکید کرد: مبادا به خاطر کوتاهی ما زبان بیگانه سر نظام دراز شود. 

همچنین در حاشیه این مراسم و به مناسبت روز احسان و نیکوکاری تعدادی جهیزیه به خانواده زندانیان نیازمند اعطا شد. 

گفتنی است در این مراسم تعداد ۱۰۰ نفر از زندانیان نیازمند استان آذربایجان غربی آزاد می‌شوند. 

شایان ذکر است در این مراسم علی باقری کنی، معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز حضور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز