خبرگزاری کار ایران

اوحدی در حاشیه جلسه هیأت دولت تشریح کرد؛

اعلام برنامه‌های روز «شهید»

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۷۶۱

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال برای اولین بار تجلیل و بزرگداشت ۱۷ هزار زن قهرمان کشور با عنوان لشکر فرشتگان تاریخ ساز را نیز خواهیم داشت که ۱۹ اسفند با حضور معاون اول رئیس جمهور این همایش ملی برگزار خواهد شد و وبینار علمی این کنگره ملی شهدای زن ۱۸ اسنفد انجام خواهد شد و ۵ جلد کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه امسال بنیاد شهید برای روز شهید، اظهار کرد: امسال به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تأسیس بنیان شهید و فرمان حضرت امام که این روز، روز شهید نامگذاری شده است، ستادی تشکیل شد که برنامه‌های متنوعی برای روز شهید توسط این ستاد برنامه ریزی شده است. ۱۵ عنوان برنامه با حجم قابل توجهی از اجرا را در سراسر کشور شاهد خواهیم بود. امسال مشارکت دستگاه های مختلف و ویژگی قابل تمایزش نسبت به سال‌های قبل حضور تشکل‌های جامعه ایثارگری در برنامه امسال است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شروع برنامه هایمان فردا در مرقد امام میثاق با آرمان های امام انجام خواهد شد؛ همچنین احتزاز پرچم جمهوری اسلامی در سراسر کشور در گلزار شهدا، غبارروبی مزار شهدای عزیز در ۱۹ هزار گلزار سراسر کشور داریم.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار تجلیل و بزرگداشت ۱۷ هزار زن قهرمان کشور با عنوان لشکر فرشتگان تاریخ ساز را نیز خواهیم داشت که ۱۹ اسفند با حضور معاون اول رئیس جمهور این همایش ملی برگزار خواهد شد و وبینار علمی این کنگره ملی شهدای زن ۱۸ اسنفد انجام خواهد شد و ۵ جلد کتاب رونمایی می‌شود. نسل لاله‌ها و اهدای خون و پویش شهید مهربان من نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود. 

اوحدی گفت: تشکل نخبگان و مرکز دانش پژوهان بنیاد در حال انجام کار بزرگی هستند به این صورت که ۳۰۰ طرح استارت آپ از جامعه ایثارگری به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این ۳۰۰ طرح دوره اول داوری انجام شده و ۸۵ طرح به مرحله دوم رسیده‌اند و در مرحله پایانی ۱۲ طرح جایزه خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: از گروه‌های جهادی نیز تجلیل خواهد شد و ۳۰۰ تندیس را با همکاری جهاد دانشگاهی به آنها خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار نیز روز جمعه در بزرگداشت شهدای سلامت برگزار می‌شود. در تجلیل از کادر درمانی کشور، ۲۲ اثر و مستند در حوزه علمی در این جشنواره رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز